آرایش صورت سلامت پوست
آموزش انواع غذاها آموزش شیرینی پزی غذاهای رژیمی
آهنگ پیشواز ایرانسل آهنگ پیشواز رایتل آهنگ پیشواز همراه اول
اخبار بین المللی اخبار پزشکی اخبار تکنولوژی اخبار جامعه اخبار حوادث اخبار سیاسی اخبار فرهنگی و هنری اخبار گوناگون اخبار ورزشی تیتر روزنامه
اس ام اس خنده دار اس ام اس عاشقانه اس ام اس مناسبتي
مهارت های زندگی
بازیگران بزرگان و مشاهیر خوانندگان ورزشکاران
روانشناسی
ترول خنده دار
مد و مدگرایی
روانشناسی زناشویی روانشناسی کودکان مشاوره خانواده
بارداری و زایمان دانستنی های جنسی
دنیای بازیگران
اخبار پزشکی
سوپر استارها عکس اجتماعی عکس بازیگران عکس حوادث عکس حیوانات عکس خوانندگان عکس طنز عکس عاشقانه عکس ورزشی
اخبار علمی گزارش های علمی
فال روزانه
اخبار فرهنگی و هنری دانلود آهنگ جدید سریال شعر و ترانه فیلم
اخبار ورزشی
کلیپ اجتماعی کلیپ حوادث کلیپ حیوانات کلیپ خنده دار کلیپ سرگرمی کلیپ عاشقانه کلیپ هنرمندان

۹ مورد از دیوانه‌وار‌ترین خودروهای رالی جهان

۹ مورد از دیوانه‌وار‌ترین خودروهای رالی جهانReviewed by Admin on Jul 27Rating:
۹ مورد از دیوانه‌وار‌ترین خودروهای رالی جهان: فورد، فراری، مانتاس و متروس،  ما ۹ مورد از دیوانه‌وارترین خودروهای رالی را برایتان آماده کرده‌ایم.
مزدا RX-7 گروه B

گروه B بسیار پر سروصدا است. اما تا سال ۱۹۸۴، دوره طلایی رالی یکی از بهترین‌های حوزه موتور را کم داشت: موتورهای روتاری.

خوشبختانه مزدا در سال ۱۹۸۴ وارد عرصه شد. اما از آنجا که گروه B به کار خود خاتمه داد، این مدل RX-7 هیچ‌گاه فرصت خودی نشان دادن پیدا نکرد.

آئودی گروه S

مهندسان آئودی به صورت محرمانه یک جین نمونه اولیه از موتورهای ۱۰۰۰ اسب بخاری را در دهه هشتاد درست کردند.

اما زمانی که مدیران این شرکت از طریق پلیس، در رابطه با آزمایش‌هایی مشکوک اطلاع یافتند، درخواست نابودی هر ۱۲ نمونه اولیه ساخته شده را دادند. اما این یکی جان سالم به در برده است.

تویوتا ۲۲۲D

زمانی که روی‌ای شرکت در رالی توسط یک موتور یدکی Le Mans را داشته باشید، نتیجه آن این خواهد بود.

این یک موتور میانی چهارچرخ محرک برای گروه قدرتمند S MR2 است که متأسفانه به دلیل لغو شدن گروه S، هیچ‌گاه موفق به پا در میدان گذاشتن نشد.

فراری ۳۰۸ GTB گروه B

معمولاً خودروی فراری را به عنوان خودروی رالی نمی‌بینید، می‌بینید؟! دلیل آن هم آن است که فراری در رالی شرکت نمی‌کند.

اما این امر تیم ایتالیایی Michelotto را از ساختن دوازده خودرو ۳۰۸ در اواخر دهه هفتاد بازنداشته است.

MG Metro 6R4

اگر می‌خواهید مزایای آئودی کواترو (۴WD) و رنو ۵ توربو (موتور میانی)  را در کنار هم داشته باشید، خودرو Metro 6R4 نمونه بارز آن برای گروه B است.

که البته به دلیل مشکلات فنی، بهترین نتیجه رقابت‌های جهانی آن جایگاه سومی در مسابقات رالی RAC سال ۱۹۸۵ بوده است.

اوپل مانتا ۴۰۰

مانتا ۴۰۰ کار خود را از تور کورسیکا در سال ۱۹۸۳ آغاز کرد. اما تنها پس از طی مسافت ۱۶۰ کیلومتر، واشر سرسیلندر آن سوخت و از دور رقابت کنار گذاشته شد.

بدنه ساخته شده از فیبر کولار و قدرت ۲۷۵ اسب بخاری آن، این خودروی دیفرانسیل عقب را تبدیل به خودرویی سبک و نیرومند کرده است.

فورد اسکورت RS 1700T

عدم وجود محدودیت‌های کارایی برای گروه B به فورد اجازه داد تا اولین خودروی رالی هیولا مانند خود را طراحی کند. این شرکت بدنه اسکورت MKIII را بر روی یک شاسی اختصاصی RWD نشاند.

توسعه پرهزینه و آهسته این خودرو باعث شد که بعد از آن جای خود را به خودروی ۴WD که یک RS200 موتور وسط است بدهد.

سیتروئن BX 4TC Evolution

در حالی که پروژه‌های گروه B به صورت ناموفق پیش می‌رفتند، سیتروئن BX 4TC شاخص‌ترین آن‌ها بود. تا سال ۱۹۸۶ وارد عرصه رالی جهانی نشد و تنها توانست سه چهره رقابتی از خود نشان دهد.

نیسان ۲۴۰ RS

خودروی ۲۴۰RS نسخه گروه B خودروی فراموش شده Violet GTS است. هر چقدر از نظر کارایی ضعیف است، به همان اندازه قابل اطمینان است.

این خودرو زیر پای Colin McRae نتایجی دربرداشت.