×
اخبار اقصادی و فرهنگی اخبار بین المللی اخبار پزشکی اخبار تکنولوژی اخبار جامعه اخبار حوادث اخبار سیاست خارجی اخبار سیاسی اخبار علمی و آموزشی اخبار فرهنگی و هنری اخبار کنکور و دانشگاه اخبار گوناگون اخبار ورزشی تصاویر خبری تیتر روزنامه
دنیای بازیگران شعر و ترانه فرش و گلیم فرهنگ زندگی مناسبت ها در ایران و جهان هنر و هنرمند هنرهای دستی اخبار فرهنگی و هنری تاریخ و تمدن
اخبار پزشکی ایدز و انواع اعتیاد بهداشت بانوان بهداشت کودکان بیماری ها و راه درمان پیشگیری بهتر از درمان تغذیه سالم داروهای گیاهی و طب سنتی رژیم درمانی ورزش درمانی
تور مسافرتی دانستنی های سفر عجایب گردشگری مکان های تاریخی ایران مکان های تاریخی جهان مکان های تفریحی ایران مکان های تفریحی جهان مکان های زیارتی ایران و جهان
اس ام اس هاس جالب بازی های محلی تصاویر جذاب و دیدنی خواندنی دیدنی داستان های خواندنی دنیای بازیگران دنیای ضرب المثل شهر حکایت فال و طالع بینی کارت پستال و تصاویر متحرک کاریکاتور و تصاویر طنز مطالب طنز و خنده دار معما و تست هوش
تزئینات عقد و عروسی شستشو ، نظافت ، لکه گیری مهارت های زندگی نکات مهم آشپزی نگهداری مواد غذایی هنر در خانه متفرقه
اخبار مد و ستاره ها دکوراسیون و چیدمان طلا و جواهرات لباس و کیف و کفش مد و مدگرایی
آرایش صورت آرایش مو سلامت پوست سلامت مو لوازم آرایشی
برای زندگی بهتر تست روانشناسی روانشناسی زناشویی روانشناسی کودکان فرزندان و امتحانات مشاوره خانواده والدین موفق
دانستنی های قبل از ازدواج نامزدی ، عقد و بعد از ازدواج کوچه پس کوچه های تفاهم رازهای موفقیت دانستنی های جنسی بارداری و زایمان دوران سالمندی
بازیگران بزرگان و مشاهیر خوانندگان ورزشکاران
آموزش انواع غذاها آموزش شیرینی پزی انواع مربا و ترشیجات خواص مواد غذایی غذاهای رژیمی نکات مهم آشپزی نگهداری مواد غذایی
شعر و قصه کودکانه سرگرمی کودکان روانشناسی کودکان رفتار از کودکی تا نوجوانی دانستنی های نوزادان خلاقیت در کودکان تغذیه کودک تعلیم و تربیت بیماری های شایع کودکان بهداشت مادر کودک بچه های سالم
کتابخانه مذهبی زندگینامه بزرگان دینی داروخانه معنوی اوقات شرعی اعمال مستحبی اصول و فروع دین احکام دینی احادیث و سخنان بزرگان آرامش سبز متفرقه دینی
اخبار تکنولوژی اختراعات جدید ترفندهای اینترنتی ترفندهای کامپیوتری گرافیک دستی و کامپیوتری موبایل ، لپ تاپ ، تبلت متفرقه اینترنت و کامپیوتر
آیا می دانید ؟ اخبار علمی چرا ، زیرا و چگونه رشته های تحصیلی زندگینامه شعرا و دانشمندان گزارش های علمی گیاهان ، حیوانات و آکواریوم نوآوری و کشفیات علمی
اخبار ورزشی تاریخچه رشته های ورزشی درمان با ورزش زیبایی اندام نتایج مسابقات ورزشی ورزش عمومی ورزشکاران
بازار خودرو تصاویر وسایل نقلیه جدول قیمت خودرو دنیای خودرو
سوپر استارها عکس اجتماعی عکس بازیگران عکس حوادث عکس حیوانات عکس خوانندگان عکس طنز عکس عاشقانه عکس ورزشی
کلیپ اجتماعی کلیپ حوادث کلیپ حیوانات کلیپ خنده دار کلیپ سرگرمی کلیپ عاشقانه کلیپ هنرمندان
تعبیر خواب
اس ام اس خنده دار اس ام اس عاشقانه اس ام اس مناسبتي
آهنگ پیشواز ایرانسل آهنگ پیشواز رایتل آهنگ پیشواز همراه اول
خانه » پزشکی سلامت » ۶ عادت نادرست که تصور می شود برای حفظ سلامتی بسیار مفید هستند

۶ عادت نادرست که تصور می شود برای حفظ سلامتی بسیار مفید هستند

۶ عادت نادرست که تصور می شود برای حفظ سلامتی بسیار مفید هستند: ترک برخی از  عادات همچون کشیدن سیگار، مزایای بی شماری دارد که نمی توان منکر آنها شد. عادات دیگری نیز وجود دارند که انجام آنها به طور متعادل مفید و موثر است و زیاده روی در آنها، زیان های جدی برای سلامت خواهد داشت. به عنوان مثال اندکی نور خورشید برای بدن بسیار مفید است اما قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای ساعات طولانی به منظور تیره شدن پوست، با زیان های فراوانی همراه خواهد بود.

779802_139

ترک هر عادتی از دیدگاه روانشناسی بسیار دشوار است بنابراین توصیه می شود که سبک زندگی را برگزینید که برای سلامت شما مناسب ترین باشد. در برخی موارد نیز لازم است از راهنمایی های مشاوران تغذیه استفاده کنید. زمانی که در زمینه سلامت از فردی نصیحتی دریافت می کنید، باید پیش از به کار گرفتن آن حتما با مطالعه و پژوهش لازم به صحت گفته های وی پی برده باشید.

در ادامه به بررسی ۶ عادت نادرست خواهیم پرداخت که احتمالا تصورش را نیز نمی کنید که برای سلامت شما زیان داشته باشند. اگر چنین عاداتی در سبک زندگی شما نیز وجود دارند، باید هر چه سریع تر مورد رسیدگی قرار گیرند چرا که مشکلاتی را در آینده برای شما به همراه خواهند داشت. این موارد را با هم مرور می کنیم:

۱- ورزش کردن افراطی

اگر شما نیز در گروه افرادی هستید که ورزش می کنید باید به شما تبریک گفت اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ورزش بیش از اندازه و افراطی از ورزش نکردن هم بدتر است. بدن بعد از انجام تمرین های ورزشی نیاز به بازسازی عضلات دارد. به همین دلیل نیز ورزشی که بی وقفه و بدون استراحت باشد، آسیب های فراوانی را به بدن وارد خواهد آورد.

ورزش هایی چون ایروبیک عضلات و مفاصل را درگیر می کنند و اگر به مدت طولانی ادامه پیدا کند، به عوارضی چون پوکی استخوان، دردهای زانو، آرتروز و آریتمی خواهد انجامید. باید خطرات حاصل از انجام بیش از اندازه فعالیت های ورزشی را جدی بگیرید و در فواصل تمرین ها، حتما زمان هایی را نیز به استراحت اختصاص دهید.

۲- حذف وعده صبحانه

6-4شاید تصور کنید که نخوردن صبحانه به افزایش هوشیاری و تمرکزتان خواهد افزود و شما را برای خوردن یک وعده سلامت ناهار آماده تر خواهد کرد. شاید نتوان به قطع گفت که صبحانه مهم ترین وعده غذایی به شمار می آید اما حذف کردن آن ایده خوبی نیست. خوردن صبحانه، منجر به آغاز سوخت و ساز بدن در ابتدای روز می شود و به تولید انرژی برای تان منجر خواهد شد.

مطالعات مرتبط که حدود ۴ سال پیش، در دانشگاه هاروارد و در میان ۲۷٫۰۰۰ مرد انجام شد، نشان داد، گروهی که وعده صبحانه خود را حذف می کنند، در مقایسه با افرادی که صبحانه می خوردند، ۲۷ درصد بیشتر در معرض حملات قلبی و بیماری های قلبی-عروقی قرار دارند. علت این امر نیز فشار و استرس وارد شده بر قلب بر اثر گرسنگی است. علاوه بر این نخوردن صبحانه به افزایش کلسترول خود انجامیده و ابتلا به دیابت را نیز بیشتر می کند.

۳- آفتاب گرفتن

شاید شنیده باشید که قرار گرفتن طولانی در معرض آفتاب برای سلامتی تان خوب نیست اما امکان دارد از این موضوع آگاهی نداشته باشید که عادت به انجام این کار مخاطراتی را برای سلامتی تان خواهد داشت چرا که قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند به سرطان پوست بیانجامد و احتمال دارد هر فردی به این نوع سرطان مبتلا شود. ابتلای افراد به سرطان پوست در مناطق گرمسیر در مقایسه با سایر نقاط بیشتر است. «هیو جکمن» هنرپیشه استرالیایی در مدت ۱۸ ماه پنج نمونه «سرطان سلول پایه‌ای» را تجربه کرد.

بنابراین اگر تصور می کنید که قرار گرفتن چند لحظه بر روی تخت های مخصوص برنزه کردن و دستگاه سولاریوم آسیبی را به همراه نخواهد داشت، در این طرز تفکر خود تجدید نظر کنید. محققان مرکز Melanoma دریافته اند که نورهای موجود در چنین دستگاه هایی سرطان زا هستند. البته ژنتیک و سایر عوامل نیز در ابتلا به سرطان پوست نقش دارند اما بهتر است ریسک ابتلا به این نوع سرطان را با دستان خود افزایش ندهید.

۴- مصرف بی رویه مسکن ها

10-80ممکن است تصور کنید که این قرص ها در زمان سردرد گزینه های مناسبی هستند و یا به حفظ سلامت و فعالیت بیشتر شما کمک می کنند. اما اگر مداوم و برای هر نوع دردی از مسکن ها استفاده می کنید، عادت بد و پرآسیبی را پی گرفته اید.

محققان انگلیسی دریافته اند که ۵ تا ۱۰ درصد سردردها به مصرف بی رویه مسکن ها مرتبط است و چنین دردهایی، خصوصا در افراد مبتلا به میگرن و دردهای مزمن بیشتر مشاهده می شود. بهتر است در مورد مصرف هر نوع مسکنی با پزشک مشورت کنید.

۵- نوشیدن بیش از اندازه آب

مصرف بیش از اندازه آب که از آن به «هیپوناترمی» یاد می شود اگرچه به ندرت و در میان ورزشکاران اتفاق می افتد اما عارضه ای که با کاهش بیش از اندازه سدیم در بدن همراه است.

آنچه در مورد مصرف ۸ لیوان آب در روز شنیده اید، تصوری واهی است که در سال ۱۹۴۵ میلادی (۱۳۲۴ شمسی) و بر اساس مطالعات نادرست بُرد تغذیه و غذای آمریکا اعلام گردیده بود. از آنجایی که بیشتر نیاز بدن شما به آب با خوراکی هایی که میل می کنید تامین می شود، مصرف بیش از نیاز آن به مشکلات قلبی خواهد انجامید. حتی اگر به اندازه یک دونده دوی ماراتون فعالیت دارید باز هم در نوشیدن آب و اندازه آن دقت کافی را داشته باشید.

۶- مسواک زدن افراطی

7-4

رعایت بهداشت دهان و دندان از اهمیت فراوانی برخوردار است. به این منظور بهتر است دو بار در روز دندان ها را مسواک بزنید اما به دلیل سایشی که مسواک در دندان و لثه ها به وجود می آورد، مسواک زدن با آسیب هایی نیز همراه خواهد بود. در صورتی که لثه و دندان های حساسی داشته باشید، مسواک به مینای دندان و اعصاب لثه آسیب بیشتری خواهد زد. بنابراین توصیه می شود از انواع مسواک های نرم استفاده کرده و در صورت احساس درد در دندان و لثه به دندانپزشک مراجعه کنید.

آنچه در قالب ۶ مورد فوق برای تان برشمرده شد، به خوبی نشان می دهند که در انجام عادات مفید نیز، رعایت تعادل امری ضروری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

كليه حقوق اين سایت متعلق به آژانس دیجیتال مارکتینگ نردبان مي باشد.