سلامت پوست
آموزش انواع غذاها غذاهای رژیمی
آهنگ پیشواز ایرانسل آهنگ پیشواز رایتل آهنگ پیشواز همراه اول
اخبار پزشکی اخبار تکنولوژی اخبار جامعه اخبار حوادث اخبار سیاسی اخبار فرهنگی و هنری اخبار گوناگون اخبار ورزشی تیتر روزنامه
اس ام اس خنده دار اس ام اس عاشقانه اس ام اس مناسبتي
مهارت های زندگی
بازیگران بزرگان و مشاهیر خوانندگان ورزشکاران
روانشناسی
ترول خنده دار
بارداری و زایمان
دنیای بازیگران
اخبار پزشکی
سوپر استارها عکس اجتماعی عکس بازیگران عکس حوادث عکس حیوانات عکس خوانندگان عکس طنز عکس عاشقانه عکس ورزشی
اخبار علمی
فال روزانه
اخبار فرهنگی و هنری دانلود آهنگ جدید سریال شعر و ترانه فیلم
اخبار ورزشی
کلیپ اجتماعی کلیپ حوادث کلیپ حیوانات کلیپ خنده دار کلیپ سرگرمی کلیپ عاشقانه کلیپ هنرمندان

۱۶ دانستنی درباره‌ی استرس

۱۶ دانستنی درباره‌ی استرسReviewed by Admin on Jul 1Rating:

۱۶ دانستنی درباره‌ی استرس: استرس پاسخ طبیعی بدن انسان به تغییراتی در محیط که نیازمند عمل، عکس العمل یا تطابق ما با شرایط پیش آمده می باشد است. بعضی ها اصولا استرس کم تری در زندگی دارند و بعضی ها بیشتر و خب خیلی ها هم هستند که توانایی کنترل استرس شان را دارند! اما مسئله ای که وجود دارد این است که همه ی انسان ها استرس را در شرایط مختلف تجربه میکنند. پس در ادامه ی این دانستنی با اولی ها همراه باشید تا به اطلاعات بیشتری در مورد استرس دست یابید.

    ۱.استرس یکی از علل اصلی بی خوابی و دیگر اختلالات مربوط به خواب است. هنگامی که عوامل استرس زا وجود داشته باشند، بدن به طور طبیعی سیستم واکنشی خود را قوی تر می کند و بنابراین منجر به بیداری شده و امکان خوابیدن از فرد صلب می شود.

    ۲. خندیدن اصولا بهترین طب طبیعی است. خندیدن سطح کورتیزول، آدرنالین و اپی نفرین را که هورمون های محرک استرس هستند کاهش می دهد و هورمون های حال خوب مثل دوپامین را آزاد می کند.

    ۳. جویدن آدامس باعث کاهش استرس می شود. شواهد نشان داده اند که یونانیان باستان آدامس های طبیعی ( از صمغ) می جویده اند که این نشان دهنده ی این است که استرس از دیرباز گریبان گیر بشر بوده است.

    ۴. استرس باعث درد در قفسه ی سینه، کلسترول بالا، مشکلات قلبی، افسردگی و بسیاری از مشکلات دیگر می شود. استرش موجب ریزش مو نیز می شود.

    ۵. اصطلاح استرس در دهه ی ۱۹۳۰ توسط یک متخصص غدد درون ریز استفاده شد. او در مطالعه اش راجع به حیوانات به این نتیجه رسیده بود که آنها هم در مقابله با استرس علائم مشابهی با انسان مثل فشار خون بالا یا مشکلات شکمی مزمن نشان می دهند.

    ۶. زنانی که استرس بالا دارند بیشتر تمایل به خودکشی دارند؛ مخصوصا زنان خانه داری که درک یا حمایت نمی شوند.

    ۷. در انگلستان حدود ۵ میلیون نفر استرس شغلی دارند. شغل هایی که میزان استرس بالایی دارند شامل:خلبان هواپیماهای تجاری، جراح، عکاس خبری و مدیر اجرایی تبلیغات می شوند.

    ۸. طبق یک بررسی عمومی، علت اصلی استرس تقریبا در تمام کشورها پول است. کشورهایی که در این باره کمتر استرس دارند شامل: روسیه، فرانسه و ایتالیا می شوند.

    ۹. استرس با تغییر سطح قند خون، یک تهدید جدی برای بروز دیابت و حمله ی قلبی به شمار می آید. این حالت می تواند باعث خستگی و تغییرات خلق و خو نیز بشود.

    ۱۰. واکنش به استرس باعث می شود که خون ضخیم تر و چسبنده تر بشود که این مسئله می تواند منجر به ایجاد لخته خون شود.

    ۱۱. از لحاظ ادامه ی نسل، استرس به طور موثری باعث افزایش بقای انسان شده چراکه موجب هوشیاری بیشتر و توسعه ی عملکرد بدنی شده است.

    ۱۲.کاکائو و شکلات به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان ها به کاهش استرس کمک می کنند. آب پرتقال هم در کاهش استرس موثر است.

    ۱۳. استرس با علل اصلی مرگ و میر جهانی در ارتباط است: تصادفات، سرطان، بیماری های قلبی، خودکشی، اختلالات ریوی و…

    ۱۴. استرس باعث گشاد شدن مردمک چشم ها می شود که این حالت باعث می شود بتوانیم با دقت، اطلاعات بیشتری را در مورد شرایط خطرناکی که در آن هستیم بدست بیاوریم.

    ۱۵. استرس مسئول ۳۰ درصد از ناباروری ها در دنیاست، چراکه موجب کاهش شمار اسپرم ها در مردان می شود.

    ۱۶. وقتی در شرایط استرسی بدی به سر می بریم، مبارزه با یک سرماخوردگی ساده هم برای بدن دشوار می شود.