به اولی ها خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶
خانه » پزشکی سلامت » ۱۲ ماده غذایی ضد درد که به جنگ دردهای بدن شما می رود
۱۲ ماده غذایی ضد درد که به جنگ دردهای بدن شما می رود

۱۲ ماده غذایی ضد درد که به جنگ دردهای بدن شما می رود

۱۲ ماده غذایی ضد درد که به جنگ دردهای بدن شما می رود

موادغذایی ضددرد و ضدالتهاب ازجمله مواد غذایی هستند که به بهبود عملکرد سیستمی بدن پرداخته تا بدن کمتر درد را احساس کند. مواد غذایی تاثیر بسیار زیادی روی سلامت و آرامش بدن انسان دارد، به همین خاطر پیشنهاد می شود، هنگامی که یک درد ناگهانی به سراغتان می آید، به جای مصرف مسکن های خطرناک، مواد غذایی ضددرد و ضدالتهاب را جایگزین کنید. دراین مطلب از مجله اینترنتی اولی ها شما را با ۱۲ ماده غذایی ضد درد آشنا می نماییم.

۱ – زنجبیل

پژوهش های اخیر درخصوص خواص زنجبیل ثابت کرده است که این گیاه یک ضدتهوع قوی است، علاوه بر آن شامل اثرات ضد درد و ضد التهاب هم می باشد. مطالعات پژوهشگران آمریکایی حاکی ازاین است که ویژگی ضد درد زنجبیل ازطریق مکانیسم سرکوب بیوسنتز کلوترین صورت می گیرد. این گیاه درتسکین دردهای عضلانی و همچنین دردهای قاعدگی بسیار عالی بوده وبدون عوارض جانبی قادر است اثرضد درد قابل قبولی داشته باشد.

۲ – بلوبری

بلوبری یاهمان تمشک آبی حاوی مقدار زیادی ازمواد مغذی هستند که می توانند باالتهاب مبارزه کرده ودرد راکاهش دهند. درصورتی که فصل استفاده از توت نیست، زغال اخته یخ زده می تواند مواد مغذی مشابه یاحتی بیشتر را داشته باشد. سایر میوه ها حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها، ازجمله توت فرنگی و پرتقال نیز می توانند اثرآرام بخش مشابه ای داشته باشند.

۳ – دانه کدو حلوایی

روغن دانه کدو حلوایی خاصیت ضد التهابی دارد. پژوهش های دانشمندان نشان می دهد که این ماده غذایی درحد مناسبی همانند ایندومتاسین شامل ویژگی ضد التهابی بوده ودر درمان آرتریت موثر می باشد.

۴ – زردچوبه

زردچوبه می تواند برتسریع روند درمان التهاب ودرد، موثر باشد. تحقیقات برروی افرادمبتلا به آرتریت روماتوئید واستئوآرتریت که مکمل کورکومین رادریافت می کردند، نشان می دهد که زردچوبه می تواند عاری ازهرگونه عوارضی استفاده شود. فلفل سیاه نیز درحالتی مشابه می تواند درد بدن شما رابه خود جذب نماید.

۵ – انگور قرمز

انگور قرمز سرشاراز یک ماده شیمیایی به نام رسوراترول است که فواید ضدالتهابی دارد. مطالعات انجام گرفته درتحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد که رسوراترول موجب توقف ساخت سلول‌هایی می شود که درافزایش درد تأثیر دارند.

۶ – ماهی سالمون

سالمون سرشاراز ماده‌ای معدنی به نام سلنیوم است. میزان سلنیوم این ماهی ازماهی تن و هرینگ بیشتر بوده وبا تقویت سیستم ایمنی بدن، احتمال عفونت‌ها راکاهش می دهد. همچنین سالمون به علت داشتن امگا۳ قابل جذب، خصیصه ضدالتهابی داشته واثر مطلوبی درکاهش دردهای مفصلی و روماتیسمی دارد.

۷ – گیلاس

مطالعات نشان داده است که مصرف گیلاس ترش برای ورزشکارها سودمند است. محققان دریافته اند که استفاده عصاره گیلاس ترش موجب کاهش درد عضله ورزشکاران گردیده است.

۸ – روغن زیتون

روغن زیتون خاصیت نرم کردن عضلات ودرد استخوانی را دارد. روغن زیتون با اثرگذاری بی نظیری که دارد، دارای روان کننده ای است که مفاصل رابه آرامی حرکت داده واز خراب شدن غضروف جلوگیری می کند.

۹ – فلفل قرمز

تحقیقات اولیه صورت گرفته درباره نحوه استفاده از فلفل قرمز نشان می دهد که مصرف خوراکی فلفل های گرم، به جای قرار دادن آنها درپوست، باعث کاهش وجلوگیری ازالتهاب می شود.

۱۰ – نعناع

اسانس موجود درگیاه نعناع یاچای نعنا می تواند به عنوان یک داروی ضدنفخ وداروی آرام کننده عضلات عمل کند. به‌عبارت دیگر، باخوردن نعناع می توان درد حاصل ازنفخ و همچنین درد حاصل از گرفتگی عضلات را به طرز قابل توجهی تسکین داد.

۱۱ – گردو

گردو و روغن گردو نیز حاوی اسید چرب امگا-۳ می باشند که ضددرد و التهاب است.

۱۲ – قهوه

مطالعات نشان می دهد که استفاده هر چند کم قهوه موجب کاهش احساس درد درحین انجام وظایف خسته کننده و دردناک شود. قهوه یکی از رایج ترین منابع غذایی کافئین است، ولی همانطور که اطلاع دارید کافئین رامی توان درسایر محصولات غذایی مانند چای وشکلات نیز یافت. اگرچه کافئین موجب تسکین دردهای شدید می شود، ولی در مورد میزان مصرف کافئین باید با پزشک خود مشورت نمایید.

برای خندیدن و شاد بودن کلیک کنید


 
loading...
loading...
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب برای سایت اولی ها محفوظ است
free counter statistics