به اولی ها خوش آمدید - امروز : شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶
خانه » پزشکی سلامت » گیاهی که تاثیرش از قرص های خواب بیشتر است
گیاهی که تاثیرش از قرص های خواب بیشتر است

گیاهی که تاثیرش از قرص های خواب بیشتر است

گیاهی که تاثیرش از قرص های خواب بیشتر است

بسیاری از افراد جامعه دچار اختلالات خواب نظیر بی‌خوابی‌ و کم خوابی هستند ، برای برطرف کردن این مشکل خود، به انواع و اقسام روش‌ها نظیر مصرف قرص‌های خواب آور روی می‌آورند.

کرفس یکی از شناخته شده‌ترین سبزیجات موجود درجهان است که بسیاری از افراد آن را به عنوان یک مواد غذایی چربی سوز می‌شناسند . شاید این موضوع به طور کامل و ۱۰۰ درصد درست نباشد ،‌ اما به عنوان یکی از سالم‌ ترین انواع سبزیجات می‌توان آنرا مصرف کرد . اگر چه این سبزی بومی شرق میانه و دریای مدیترانه است اما در هر بخشی از جهان مورد مصرف می‌باشد .

خواب راحت با کرفس

کرفس به دلیل دارا بودن روغن‌های طبیعی و ضروری ، ‌املاح و ویتامین‌ها و هورمون‌های گیاهی مفید ، اثرات مفیدی بر روی مغز و اعصاب دارد . کرفس به دلیل داشتن مواد مغذی، نوعی احساس آرامش به انسان می‌دهد و تاثیر آن در خوابیدن و داشتن خوابی‌ راحت ، از قرص‌های خواب بیشتر است .

کرفس و آب کرفس از بی‌خوابی و بد خوابی پیشگیری می‌کند ، کرفس به دلیل دارا بودن روغن‌های طبیعی و ضروری ، ‌املاح و ویتامین‌ها و هورمون‌های گیاهی مفید ، اثرات مفیدی بر روی مغز و اعصاب دارد .

همچنین …

– کرفس به عنوان پلی استیلین باعث سم‌زدایی سلولهای سرطانی شده و از بروز سرطان‌های زنانه پیشگیری می‌کند.

– کرفس از جمله سبزیجاتی است که به کنترل و کاهش استرس کمک می‌کند منیزیم موجود درآن به آرام کردن سیستم عصبی افراد کمک کرد. و مصرف مقداری از آن در وعده شام خواب راحتی را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

– کرفس به دلیل اینکه پتاسیم و سدیم خوبی دارد ، می‌تواند ادرار را زیاد کرده و به دفع مواد غذایی هضم شدن در روده کمک کند . کرفس به متابولیسم و سوخت ساز بدن نیز کمک بسیار بزرگی کرده و موجب هضم بهتر غذا می‌شود .

توصیه های مفید برای داشتن خوابی راحت

– از گوش گیر استفاده کنید، پنجره ها را ببندید، پرده های ضخیم و چشم بند به دیوار و چشم ها بزنید.

– از سه ساعت پیش از آن که به رختخواب بروید غذا نخورید.

– از چهار تا شش ساعت پیش از آن که به رختخواب بروید کافئین ننوشید.

– دست کم پنج ساعت پیش از آن که به رختخواب بروید پیاده روی کنید تا میزان هورمون های اضطراب بدن تان کاهش یابد.

– یک ساعت پیش از آن که به رختخواب بروید گفت و گو کردن با افراد را متوقف کنید تا مغزتان آرام شود.

– مطمئن شوید اتاق خواب درجه حرارت و تهویه مناسبی دارد.

– تکنیک های تمدد اعصاب مانند مدیتیشن را بیاموزید.

برای خندیدن و شاد بودن کلیک کنید


 
loading...
 
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب برای سایت اولی ها محفوظ است