×
اخبار اقصادی و فرهنگی اخبار بین المللی اخبار پزشکی اخبار تکنولوژی اخبار جامعه اخبار حوادث اخبار سیاست خارجی اخبار سیاسی اخبار علمی و آموزشی اخبار فرهنگی و هنری اخبار کنکور و دانشگاه اخبار گوناگون اخبار ورزشی تصاویر خبری تیتر روزنامه
دنیای بازیگران شعر و ترانه فرش و گلیم فرهنگ زندگی مناسبت ها در ایران و جهان هنر و هنرمند هنرهای دستی اخبار فرهنگی و هنری تاریخ و تمدن
اخبار پزشکی ایدز و انواع اعتیاد بهداشت بانوان بهداشت کودکان بیماری ها و راه درمان پیشگیری بهتر از درمان تغذیه سالم داروهای گیاهی و طب سنتی رژیم درمانی ورزش درمانی
تور مسافرتی دانستنی های سفر عجایب گردشگری مکان های تاریخی ایران مکان های تاریخی جهان مکان های تفریحی ایران مکان های تفریحی جهان مکان های زیارتی ایران و جهان
اس ام اس هاس جالب بازی های محلی تصاویر جذاب و دیدنی خواندنی دیدنی داستان های خواندنی دنیای بازیگران دنیای ضرب المثل شهر حکایت فال و طالع بینی کارت پستال و تصاویر متحرک کاریکاتور و تصاویر طنز مطالب طنز و خنده دار معما و تست هوش
تزئینات عقد و عروسی شستشو ، نظافت ، لکه گیری مهارت های زندگی نکات مهم آشپزی نگهداری مواد غذایی هنر در خانه متفرقه
اخبار مد و ستاره ها دکوراسیون و چیدمان طلا و جواهرات لباس و کیف و کفش مد و مدگرایی
آرایش صورت آرایش مو سلامت پوست سلامت مو لوازم آرایشی
برای زندگی بهتر تست روانشناسی روانشناسی زناشویی روانشناسی کودکان فرزندان و امتحانات مشاوره خانواده والدین موفق
دانستنی های قبل از ازدواج نامزدی ، عقد و بعد از ازدواج کوچه پس کوچه های تفاهم رازهای موفقیت دانستنی های جنسی بارداری و زایمان دوران سالمندی
بازیگران بزرگان و مشاهیر خوانندگان ورزشکاران
آموزش انواع غذاها آموزش شیرینی پزی انواع مربا و ترشیجات خواص مواد غذایی غذاهای رژیمی نکات مهم آشپزی نگهداری مواد غذایی
شعر و قصه کودکانه سرگرمی کودکان روانشناسی کودکان رفتار از کودکی تا نوجوانی دانستنی های نوزادان خلاقیت در کودکان تغذیه کودک تعلیم و تربیت بیماری های شایع کودکان بهداشت مادر کودک بچه های سالم
کتابخانه مذهبی زندگینامه بزرگان دینی داروخانه معنوی اوقات شرعی اعمال مستحبی اصول و فروع دین احکام دینی احادیث و سخنان بزرگان آرامش سبز متفرقه دینی
اخبار تکنولوژی اختراعات جدید ترفندهای اینترنتی ترفندهای کامپیوتری گرافیک دستی و کامپیوتری موبایل ، لپ تاپ ، تبلت متفرقه اینترنت و کامپیوتر
آیا می دانید ؟ اخبار علمی چرا ، زیرا و چگونه رشته های تحصیلی زندگینامه شعرا و دانشمندان گزارش های علمی گیاهان ، حیوانات و آکواریوم نوآوری و کشفیات علمی
اخبار ورزشی تاریخچه رشته های ورزشی درمان با ورزش زیبایی اندام نتایج مسابقات ورزشی ورزش عمومی ورزشکاران
بازار خودرو تصاویر وسایل نقلیه جدول قیمت خودرو دنیای خودرو
سوپر استارها عکس اجتماعی عکس بازیگران عکس حوادث عکس حیوانات عکس خوانندگان عکس طنز عکس عاشقانه عکس ورزشی
کلیپ اجتماعی کلیپ حوادث کلیپ حیوانات کلیپ خنده دار کلیپ سرگرمی کلیپ عاشقانه کلیپ هنرمندان
تعبیر خواب
اس ام اس خنده دار اس ام اس عاشقانه اس ام اس مناسبتي
آهنگ پیشواز ایرانسل آهنگ پیشواز رایتل آهنگ پیشواز همراه اول
خانه » پزشکی سلامت » روانشناسی » چگونه اضطراب خود را مدیریت کنیم؟

چگونه اضطراب خود را مدیریت کنیم؟

چگونه اضطراب خود را مدیریت کنیم؟

به گزارش اولی ها: اضطراب یا تشویش عبارت است از یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و نگرانی با منشأ ناشناخته، که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی است.

چگونه اضطراب خود را مدیریت کنیم؟

چگونه اضطراب خود را مدیریت کنیم؟

مدیریت اضطراب، یعنی با استفاده از الگوهای تفکر و عادات خوب اضطراب زندگی را کاهش  و قابلیت کنار آمدن با آن را افزایش دهیم. عاداتی مثل مدیتیشن، ورزش، تمرکز روی جنبه مثبت، و پر کردن اطرافمان با افراد مثبت کمک بسیاری به کنترل استرس می‌کنند. با این وجود، همه این کارها باز هم نمی‌توانند به طور کلی اضطراب را از زندگی ما پاک کنند. رها کردن عاداتی که با انجام آن‌ها خودمان را نابود می‌کنیم نیز استراتژی مهمی است. ممکن است حتی متوجه نشویم که این عادات را داریم. در ادامه، برخی از عوامل استرس‌زا را همراه با روش رهایی از آن‌ها آورده‌ایم. ماهی یک بار سعی کنید یکی از آن‌ها را از زندگی خود پاک کنید. پس از هر موفقیت، به خود تبریک بگویید و به خاطر داشته باشید، نتیجه کار ارزش زحمتی که می‌کشید را دارد.

۱-کینه را رها کنید

همه ما مزایای بخشیدن را می‌دانیم و رها کردن کینه بسیار آزادی بخش است. ولی بیشترمان نمی‌‌دانیم چه کینه‌ای به دل گرفته‌ایم و چگونه باید رهایش کرد. از خودتان بپرسید، آیا به اتفاقات گذشته فکر می‌کنید و موجب عصبانیت و رنجش شما می‌شود؟ آیا از خودتان به خاطر اعمالتان، و یا کارهای عمدی یا غیرعمدی دیگران خشمگین هستید؟

۲-منظم باشید.

هنگامی که وارد اتاق به هم ریخته و شلوغ شوید، احساس خستگی می‌کنید و جایی برای تمدد اعصاب نخواهید داشت. بی نظمی، موجب ایجاد اضطراب می‌شود و تمام انرژیتان را تخلیه می‌کند. اگر بی نظمی آزارتان می‌دهد، ساده سازی زندگیتان را اولویت کنید.

۳-رویکرد منفی راجع به خودتان یا دیگران نداشته باشید

همانند کینه، ممکن است خودتان هم ندانید عقاید محدودکننده نسبت به خودتان یا دیگران دارید. آیا حتی پیش از شروع کاری، به خودتان شک می‌کنید و معتقدید نمی‌توانید انجامش دهید؟ آیا موفقیت‌های دیگران باعث می‌شود نسبت به خود حس بدی داشته باشید؟ ایرادهای رفتاری و فکری خود را تشخیص و تغییر دهید.

۴-تحمل نکنید!

چیزهایی در زندگی وجود دارند که ما را مضطرب می‌کنند، ولی متوجه آن نمی‌شویم و به طور روزانه تحملشان می‌کنیم. لحظه‌ای تفکر کنید و متوجه شوید چقدر از انرژی شما تخلیه می‌شود، سپس برنامه‌ای برای حذف این دست چیزها بریزید.

۵-به روابط سمی «نه» بگویید!

روابط، می‌توانند هم منبع اصلی آرامش شما باشند یا اضطراب شما. دوستی‌های ناسازگار، بی اعتماد و دارای رقابت ناسالم نیز ایجاد اضطراب بسیاری می‌کنند. روابط ناسالم، چه دوستی چه عاطفی، را سعی کنید بهبود ببخشید ولی اگر پیشرفتی مشاهده نکردید، باید رهایش کنید.

همچنین بخوابید: تأثیرات اضطراب بر خواب

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

كليه حقوق اين سایت متعلق به آژانس دیجیتال مارکتینگ نردبان مي باشد.