به اولی ها خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶
خانه » پزشکی سلامت » نکات مهم برای تقویت سیستم ایمنی در فصل سرما
نکات مهم برای تقویت سیستم ایمنی در فصل سرما

نکات مهم برای تقویت سیستم ایمنی در فصل سرما

نکات مهم برای تقویت سیستم ایمنی در فصل سرما

آیا معمولا احساس خستگی‌ می‌کنید و بی‌حال هستید، آیا جزء دسته از افرادی هستید که در فصل سرما به دفعات مریض می‌شوید و سرما می‌خورید؟ همه ما با این مشکل آشنا هستیم. اما اگر تعداد کمی‌ از نکات را رعایت کنید تا حدود بسیار زیاد می‌توانید احتمال سرما خوردگی و بیماری را در خود کاهش دهید.

در این مطلب ما تعدادی از مهمترین نکاتی‌ را که می‌تواند به بهبود سلامت شما کمک کند در کنار هم جمع کردیم که تا در این فصل شما سالم و شاداب باشید.

۱- دستان خود را مرتب و به درستی‌ ششتشو دهید:

چندبار در هر روز با افراد مختلف دست می‌دهید و رو بوسی می‌کنید، دستگیره در را دست میزنید یا با پول سرو کار دارید. این به این معنا است که در هر روز ما با هزاران نوع مختلف باکتری و مواد عفونی سر و کار داریم. در نتیجه شستن دستان خود چندین بار در روز با صابون و آب گرم به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه توصیه می‌شود.

۲- وسایل الکترونیک خود را تمیز نگاه دارید

وسایل الکترنیک مثل لب‌تاپ، تلفن همراه و تبلت در روز به دفعات بسیار زیاد توسط خود شما و دیگران لمس می‌شود، سعی‌ کنید حداقل روزی یک بار آنها را با مایعات ضد عفونی تمیز کنید

۳- رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید

یک رژیم غذای سرشار از مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی مثل سیر، کلم‌پیچ و کلم بروکلی. در مورد کلم بروکلی و کلم پیچ همه چیز فوق‌العاده است، طعم خوب، کالری بسیار کم، سر شار از آنتی‌اکسیدان‌ها. همینطور این مواد غذایی حاوی یک نوع پپتید به نم گلوتاتین هستند که دارای اثر ضد وریسی بسیار قوی است. در سیر نیز ماده‌ای وجود دارد به نام آلیسین که در تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.

۴- پیشگیری از بی‌ آبی بدن در فصل زمستان بسیار مهم است

زمانی‌ که هوای خارج از منزل سرد است بسیار مهم است که از بی‌ آب شدن بدن جلوگیری کنید. بدن ما از حدود ۷۵ درصد آب تشکیل شده است. وجود میزان کافی‌ از آب در بدن سبب برون راندن و کاهش مواد مضر و سمی از بدن می‌شود.

۵- حتما در خارج از منزل تمرین کنید

تمرینات ورزشی خارج از منزل در فصل سرما سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شود. مثلا قدم زدن با پوشش مناسب در هوای سرد زمستان هم لذت بخش هست؛ هم بدن شما را به سرما عادت می‌دهد.

۶- به میزان کافی‌ بخوابید

خوابیدن کافی‌ در این فصل اهمیت بیشتری در مقایسه با سایر فصل‌های سال پیدا می‌کند. حداقل ۷ ساعت خواب در شب برای بدن بسیار ضروری است. تحقیقات علمی‌ نشان داده است که افرادی که خواب کافی‌ دارند در مقایسه با سایرین کمتر به سرماخوردگی‌ مبتلا می‌شوند.

برای خندیدن و شاد بودن کلیک کنید


loading...
loading...
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب برای سایت اولی ها محفوظ است
free counter statistics