نظر باری شوارتز و مارتین اسپلیت از گوگل درباره روابط پرتنش با جامعه جستجو

تاریخ انتشار: ۱۳۹۹-۰۸-۲۵
20989 بازدید
زمان مطالعه: 8 دقیقه

شرایط تبلیغ در گوگل گوگل قوانین و مقرراتی را برای تبلیغ دهندگان و ناشران گذاشته است گوگل با یک سیستم ارزیابی قوانین و مقررات را می سنجد و در صورت […]


شرایط تبلیغ در گوگل

گوگل قوانین و مقرراتی را برای تبلیغ دهندگان و ناشران گذاشته است گوگل با یک سیستم ارزیابی قوانین و مقررات را می سنجد و در صورت عدم رعایت قوانین گوگل ممکن است ابتدا سبب تأیید نشدن تبلیغ و سپس سبب تعلیق اکانت تبلیغاتی شما شود . کلیه قوانین تبلیغاتی گوگل در 4 دسته بندی قرار می گیرند که در ادامه مطلب به صورت کامل آن ها را شرح داده ایم :

  1. محتوای ممنوعه : محتوایی که قابل پخش در گوگل نیست
  2. فعالیت منع شده : کارهایی که نمی توان در گوگل تبلیغ کرد
  3. محتوای محدود شده : محتواهایی که با محدودیت هایی قابل پخش هستند
  4. نگارشی و ویراستاری و فنی : استانداردهای کیفی در مورد تبلیغات ، وب سایت ها و اپلیکیشن ها

شرایط تبلیغ در گوگل – محتوای ممنوعه در تبلیغات گوگل

  • اجناس تقلبی

گوگل ادوردز تبلیغ و فروش اجناس تقلبی را منع کرده است جنس تقلبی مشابه کالای اصل است و خود را به جای کالای اصل معرفی می کند که شامل محتوای تبلیغاتی ، وب سایت و اپلیکیشن نیز می شود.

  • محصول یا خدمات خطرساز

تبلیغ محصولات و خدماتی که سبب خسارت ، آسیب یا ضرر به کاربران می شود اجازه نمایش در گوگل را ندارند همانند موارد زیر :

  1. مواد مخدر شادی آور (گیاهی یا صنعتی)
  2. مواد روان گردان
  3. تجهیزات ساخت و مصرف مواد مخدر
  4. اسلحه
  5. مهمات و مواد انفجاری و آتش باز
  6. سایر کالاهای آسیب زا
  7. انواع دخانیات
  • رفتارهای نامنصفانه

  1. تبلیغ نرم افزارهای هک یا آموزش هک
  2. خدمات افزایش ترافیک غیر واقعی سایت ها
  3. کلیک های ساختگی روی تبلیغات
  4. اسناد قلابی
  5. خدمات آموزشگاهی دروغین
  • محتوای نامناسب

  1. محتوای تحقیر آمیز
  2. محتوای نفرت برانگیز
  3. محتوای قومیتی
  4. زورگویی و تهدید فرد یا گروهی خاص
  5. تبعیض نژادی و گروه های تنفر ورزی
  6. انتشار تصاویر جرم و جنایت و صحنه های تصادف
  7. بدرفتاری با حیوانات
  8. قتل
  9. خودزنی
  10. زورگیری یا باج خواهی
  11. خرید و فروش گونه های در حال انقراض جانوری
  12. محتوای حاوی فحش و بدزبانی

شرایط تبلیغ در گوگل – فعالیت های ممنوع در گوگل

  • سوء استفاده از شبکه تبلیغاتی

کسانی که قصد فریب گوگل ادوردز و دور زدن فرآیندهای بررسی آگهی گوگل ادوردز را دارند امکان تبلیغ در گوگل را ندارند برای مثال :

  1. نشر محتوایی که شامل بدافزار هستند یا از تکنیک های cloaking برای نمایش متفاوت محتوا به کاربر و ربات های گوگل استفاده می کنند
  2. استفاده از تکنیک هایی شبیه پاپ آپ که مقصد واقعی کلیک کاربران را پنهان کند و کاربر را به صورت خودکار به سایت ها و صفحات تبلیغاتی دیگری می برند
  3. تبلیغاتی با هدف اصلی کسب اعتبار شبکه های اجتماعی از کاربران و …

شرایط تبلیغ در گوگل – جمع آوری اطلاعات کاربران و استفاده از آنها

اطلاعات مخاطبان باید با احتیاط نگهداری شود و نباید از این اطلاعات سوء استفاده شود و یا برای اهداف نامعلوم و یا بدون لحاظ موارد امنیتی جمع آوری کنند . برای مثال اطلاعاتی همانند :

  1. نام و نام خانوادگی
  2. ایمیل
  3. آدرس پستی
  4. شماره تلفن
  5. شماره ملی
  6. دریافت اطلاعات تامین اجتماعی
  7. شماره مالیاتی
  8. وضعیت سلامتی
  9. شماره گواهینامه رانندگی
  10. تاریخ تولد
  11. نام خانوادگی مادر به علاوه وضعیت مالی
  12. وابستگی سیاسی
  13. گرایش جنسی
  14. نژاد و قومیت
  15. مذهب
  16.  جمع آوری شماره کارت ها در یک سرور ناامن
  17. تبلیغاتی که ادعا می کند گرایش جنسی یا وضعیت مالی کاربران را می داند و…..

شرایط تبلیغ در گوگل – نمایش فریب کارانه در گوگل

تبلیغات نباید کاربران را گمراه کند بنابراین گوگل باید از صداقت آگهی ها مطمئن شود و آگهی هایی که با نیت فریب کاربران به صورت ارائه اطلاعات غلط در مورد محصولات ، خدمات یا کسب و کارهاست را نمایش نمی دهد برای مثال :

  • حذف اطلاعات واریز همانند روش یا زمان پرداخت کاربران
  • پنهان کردن اطلاعات مالیاتی و مجوزات یا نشانی ها
  • دادن پیشنهاد فروش زمانی که کالایی وجود ندارد
  • فریب کاری در مورد به دست آوردن سود مالی
  • جمع آوری کمک های خیریه با ادعاهای واهی
  • فیشینگ یا تظاهر کردن به شکل شرکتی با اسم و رسم با هدف گرفتن اطلاعات ارزشمند شخصی یا مالی کاربران

شرایط تبلیغ در گوگل – قابلیت های محدود شده در گوگل

در ادامه مطلب محتواهایی که از لحاظ قانونی یا فرهنگی مشکل زا هستند قید شده است درحالی که تبلیغات آنلاین ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مشتری است اما گاهی اوقات گوگل از نمایش این تبلیغات خودداری می کند و با رعایت محدودیت هایی اجازه پخش تبلیغات زیر را می دهد . ممکن است این تبلیغات در همه نقاط جغرافیایی نمایش داده نشوند و تبلیغ دهندگان باید ضوابطی را برای این نوع محتوای تبلیغاتی انجام دهند تا تبلیغ آنها مورد تایید گوگل قرار گیرد شایان ذکر است همه محصولات، قابلیت ها یا شبکه های نمایشی، محتواهای محدودشده را پشتیبانی نمی کنند .

  • محتوای مربوط به بزرگسالان (Adult content)

برخی از محتواهای بزرگسالان ، با رعایت شرایط گوگل و بدون هدف قراردادن کودکان می توانند در گوگل نمایش داده شوند این تبلیغات بر اساس کلمات جستجو شده کاربر ، سن و قوانین محلی که تبلیغ در آنجا نمایش داده می شود فعال می شوند برای مثال

  1. کلوب های رقص
  2. سینماهای فیلم های جنسی
  3. ادوات جنسی
  4. مجلات بزرگسالان
  5. محصولات تقویتی جنسی
  6. سایت های همسریابی
  7. مدل های با فیگورهای جنسی
  • مشروبات الکلی

در رابطه با مشروبات الکلی گوگل تابع قوانین مقررات محلی و معیارهای این صنعت است بنابراین انواع مشخصی از تبلیغات محصولات الکلی شامل خود الکل و نوشیدنی های الکلی قابل پخش هستند اما مخاطبان هدف نباید افراد کم سن و سال باشند و در محل های جغرافیایی که اجازه پخش تبلیغات الکلی داده شده نمایش داده می شوند . در کشورهایی که نوشیدن الکل در آن مجاز است تبلیغاتی که نوشیدن الکل را سبب بهبود جایگاه اجتماعی ، جذابیت جنسی ، حرفه ای ، معنوی یا ورزشی یا به صورتی وانمود کنند که برای سلامتی مفید است در سیاست های گوگل منع شده است . همچنین هر نوع تبلیغات الکلی مرتبط با رانندگی یا کار همزمان با ماشین آلات و یا کلا کارهایی که نیاز به دقت و هوشیاری بالا داشته باشد تصویر شود نیز ممنوع است. حتی تبلیغ آبجوی غیر الکلی نیز مشمول این بند می شود.

  • حقوق معنوی (Copyrights)

گوگل تابع قوانین کپی رایت است و اجازه تبلیغ محتوا را بدون اجازه ناشر نمی دهد. اگر شما انتشارات دارید یا مجاز به انتشار آن هستید ، باید درخواست تاییدیه در گوگل پر کنید تا تبلیغ کنید و اگر با تبلیغی مواجه شدید که کپی رایت را نقض کرد شکایت نامه آنلاین آن را تکمیل و ارسال کنید.

  • قمار و بازی های شرط بندی

گوگل خود را تابع قوانین محلی تبلیغات قمار در هر مکان می داند و به گونه های مشخصی از تبلیغات مرتبط با قمار نمی دهد. تبلیغات مرتبط با قمار اگر تابع ضوابط زیر باشند و تبلیغ دهنده بتواند گواهی مناسب در این زمینه را از گوگل ادز بگیرد قابل پخش است. هدف قرار دادن کودکان در این نوع تبلیغات ممنوع است. گوگل در اینجا از عبارت قمار مسئولانه (responsible gambling) نام می برد. ضمن اینکه قوانین محلی هم باید اجازه نمایش چنین تبلیغاتی را در آن منطقه جغرافیایی بدهند.
نمونه هایی از محتواهای تبلیغاتی محدود شده قمار: قمارخانه ها، سایت های شرط بندی پوکر، بینگو، رولت، یا فعالیت های ورزشی، سایت های ارائه انواع کد تخفیف و پروموشن برای قمار و …

حوزه سلامت و دارو

گوگل در این مورد کاملا جدی است و خود را تابع قوانین و مقررات این صنعت می داند. بعضی محتواهای مرتبط با دارو و سلامتی به هیچ وجه امکان تبلیغات ندارند اما بعضی دیگر با کسب تاییدیه از گوگل و تعهد به نمایش تبلیغ در کشورهای هدف مشخص قابل انجام هستند. در این زمینه باید استانداردها و مقررات کشورهایی که مایلید آنها را هدف تبلیغات قرار دهید رعایت کنید.

محتوای سیاسی

گوگل خود را ملزم به حمایت از تبلیغات سیاسی مسئولانه می داند و از همه تبلیغات و محتواهای تبلیغاتی سیاسی انتظار دارد که قوانین مربوط به کمپین های سیاسی و انتخابات هر منطقه جغرافیایی را مراعات کنند. خط مشی گوگل در این مورد شامل رعایت دوره زمانی ممنوعیت تبلیغاتی قبل از برگزاری انتخابات نیز هست.

خدمات مالی

اطلاعات مالی کافی دادن به کاربران برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه از اولویت های گوگل است. سیاست های تبلیغاتی گوگل طوری طراحی شده که اطلاعات لازم برای ارزیابی هزینه مرتبط با محصولات و خدمات مالی در اختیار کاربران قرار گیرد تا آنها از اقدامات خطرساز یا فریب کارانه در امان بمانند. در راستای این سیاست ها محصولات و خدمات مالی از دید گوگل آنهایی هستند که به مدیریت و یا سرمایه گذاری و ارزهای دیجیتال و نیز مشاوره های مالی شخصی سازی شده مربوط می شوند.
وقتی خدمات و محصولات مالی را تبلیغ می کنید باید قوانین محلی و کشوری هدف را رعایت کنید برای مثال بحث افشای اطلاعات مالی که تابع قوانین محلی است. در این زمینه می توانید لیست پیش نیازهای لازم را در گوگل بخوانید.
علائم و نشان های تجاری
عوامل تعیین کننده زیادی دخیل اند تا استفاده از علائم تجاری در تبلیغات گوگل انجام شود. در راستای عواملی که در مرکز سیاست های گوگل آمده است، این سیاست ها تنها زمانی اعمال می شوند که صاحب آن نشان، شکایت نامه رسمی به گوگل ارائه دهند.

الزامات قانونی

شما باید همیشه خود را در مقابل قوانین محلهای هدف تبلیغات خود مسئول بدانید. این علاوه بر سیاست های تبلیغاتی گوگل است.

سایر کسب و کارهای دارای محدودیت

گوگل کسب و کارهای مشخص را از تبلیغات منع کرده است تا کاربران استثمار نشوند، حتی اگر کسب و کارهای معدودی باشند که با قوانین گوگل تطبیق می کنند. بر اساس تجدیدنظرهای دائم گوگل و بازخوردهایی که کاربران می دهند و قوانین بالادستی صیانت از حقوق مصرف کنندگان، لیست کالاها و خدماتی که در معرض سوء استفاده تبلیغاتی هستند مدام تغییر می کند. اگر گوگل احساس کند که کسب و کارهای خاصی در حال ایجاد ریسک نامعقول برای امنیت کاربران یا ایجاد تجربه کاربری بدی هستند ممکن است اقدامات محدود کننده موقت با دائمی برای تبلیغات این حوزه در نظر بگیرد.

محدودیت شکل و شمایل و قابلیت های آگهی

عوامل متعددی هستند که تعیین کننده دسترسی به فرمت ها و قابلیت های پیشرفته تبلیغات گوگل ادز هستند. بعضی از اشکال خاص تبلیغاتی برای همه تبلیغ دهندگان در دسترس نیستند مگر اینکه شرایط خاصی را احراز کنند یا فرآیند تایید شدن را به اتمام برسانند.

الزامات فنی و ویراستارانه

گوگل می خواهد تبلیغات برای کاربران جذاب باشد و آنها را نیازارد و مشکلی در تعامل با آن نداشته باشند. برای همین الزامات نوشتاری و ویراستاری را در نظر گرفته تا کیفیت آگهی ها را حفظ کند. همچنین الزامات فنی را پیش بینی کرده تا کاربران و آگهی دهندگان بتوانند نهایت استفاده را از اشکال (format) مختلف تبلیغات ببرند.

نگارش صحیح و ویراستاری

به منظور تامین تجربه کاربری مطلوب در گوگل می خواهد همه آگهی ها، افزونه های تبلیغاتی و صفحات فرود تبلیغاتی از استاندارد بالای نگارشی و ویراستاری برخوردار باشند. بنابراین تنها به تبلیغاتی که صریح و شفاف باشند و ظاهر حرفه ای داشته باشند و کاربر را به محتوایی مرتبط هدایت می کنند اجازه نمایش می دهد. لذا تبلیغات زیر را تایید نمی کند:
آگهی های بسیار عمومی که عبارات مبهمی مثل «محصولات را اینجا بخرید» دارد.
استفاده گرافیکی و نمادین از حروف کلمات و اعداد و نشان ها مثل ر-ا-ی-گ-ا-ن یا در انگلیسی FREE ,f-r-e-e, و F₹€€!!

الزامات صفحات فرود تبلیغات (Destination Requirements)

با توجه به اینکه گوگل می خواهد کاربر پس از کلیک روی تبلیغات هم تجربه کاربری خوبی داشته باشد. صفحات فرود باید دارای ارزش پیشنهادی منحصر به فرد بوده، کاربردی، مفید و خوش دست باشند.
موارد زیر شرایط و الزامات گوگل را ندارند:
نمایش اشتباه URL که مخاطب را فریب دهد و او را به آدرس دیگری ریدایرکت کند.
سایت ها و اپلیکیشن هایی در دست ساخت هستند، دامنه های پارک شده یا آنها که کار نمی کنند.
سایت هایی که در مرورگرهای متداول اینترنت قابل مشاهده نیستند
سایت هایی که دکمه بازگشت به صفحه قبل را غیر فعال می کنند.

الزامات فنی

برای اینکه تبلیغات شفاف و کاربردی باشند این الزامات فنی باید رعایت شوند. مثلا در هر ادگروپ تبلیغاتی که زیر مجموعه یک کمپین است تنها یک سایت تبلیغ شود. یا تبلیغات بنری HTML5 که نمایش درستی ندارند رد می شوند.
استفاده از ویدیوهایی که شخصی باشند یا قابلیت پخش عمومی نداشته باشند یا در کشور هدف قابل پخش نباشند نیز تایید نمی شوند.

الزامات شکلی آگهی (Ad format Requirements)

برای ارائه یک تجربه کاربری مطلوب و نمایش آگهی های جذاب و چشم نواز گوگل فقط به آگهی هایی اجازه پخش می دهد که با ضوابط مرتبط با هر نوع آگهی همخوانی داشته باشد.
برای مثال گوگل به آگهی هایی را که در آن تصاویر یا عبارات غیرقابل پخش خانوادگی باشد را تایید نمی کند! برای مطالعه بیشتر در این مورد ضوابط محتواهای تبلیغاتی بزرگسالان را مطالعه کنید.
مثلا تعداد کاراکترهای متنی یا محدودیت حجم فایل در تبلیغات نمایشی و طول و عرض مطابق استاندارد گوگل هم از الزامات شکلی آگهی هاست.





پاسخی بگذارید