https://avaliha.ir

اولی ها آشپزیمعرفی میان وعده سالم و مغذی
شناسه خبر :103002
پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹
111 بازدید
پ

معرفی میان وعده سالم و مغذی در زمان هایی که کار فیزیکی و یا کار فکری انجام می دهید ، طبیعی است که زمانی  از روز را احساس گرسنگی و اصطلاحا دلتان بهانه خوراکی های شور و شیرین را بگیرید. برای آنکه بتوانید طعم ها را با خاصیت ترکیب کنید و به بدنتان مواد سالم […]


معرفی میان وعده سالم و مغذی

در زمان هایی که کار فیزیکی و یا کار فکری انجام می دهید ، طبیعی است که زمانی  از روز را احساس گرسنگی و اصطلاحا دلتان بهانه خوراکی های شور و شیرین را بگیرید. برای آنکه بتوانید طعم ها را با خاصیت ترکیب کنید و به بدنتان مواد سالم و مغذی برسانید، میان وعده هایی وجود دارند که در این مقاله 9 انواعی ازآن را به شما معرفی کرده‎ ایم.

معرفی میان وعده سالم و مغذی – استفاده از میوه خشک شده به عنوان میان وعده

یکی از مقوی ترین میان وعده هایی که می توانید سر کار بخورید و لذت ببرید، ترکیبی از میوه خشک و آجیل است. این ترکیب دارای هر سه گروه مورد نیاز بدن، یعنی پروتئین ، چربی های سالم و کربوهیدرات ها می شود و می تواند علاوه بر برر طرف کردن گرسنگی شما برای زمان طولانی مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را هم تامین کند. نکته مهم این است معمولا کالری های میوه های خشک شده خیلی بیشتر از میوه های تازه است و آجیل هم کالری بالایی دارد. به دلیل در مصرف این خوراکی ها در تعادل را نگه دارید تا دچار چاقی نشوید.

معرفی میان وعده سالم و مغذی – استفاده از بوقلمون و پنیر به عنوان میان وعده

اگر به دنبال میان وعده  سرشار از پروتئین هستید، خوردن ترکیب پنیر و بوقلمون را به شما معرفی می کنیم . بوقلمون منبع ویتامین ها و مواد معدنی ست و به ویژه سرشار از ویتامین ب 6 است که برای تولید انرژی در بدن ضروری است. پنیر هم مواد مغذی زیادی دارد؛ از جمله ویتامین دی و کلسیم که هر کدام برای عملکرد بهتر بدن ضروری هستند. بنابراین این بار که هوس خوردن یک خوراکی شور مثل پفک به سرتان زد، به جای چک کردن انواع آن روی سایت ها و وسوسه کردن خودتان، یک اسنک پنیری بوقلمون درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. مصرف پفک را هم تنها به گزینه های معتبر خارجی یا برندهای مطمئن ایرانی مثل چی توز و مینو محدود کنید که ؛ آن هم فقط گاهی و با فاصله زمانی زیاد.

معرفی میان وعده سالم و مغذی – اسموتی های سبز

یکی از عالی ترین میان وعده هایی که می توانید درست کنید ، اسموتی است. برای درست کردن یک اسموتی سبز مقوی، اسفناج، موز یخ زده، یک اسکوپ کره گردو، پودر پروتئین و شیر را در مخلوط کن بریزید. این ترکیب فیبر، پروتئین و چربی های سالم مورد نیاز بدن را در حد تعادل فراهم می کند و می تواند ویتامین های لازم را برای ساعات طولانی کار به شما برساند.

معرفی میان وعده سالم و مغذی – تخم مرغ آب پز

یکی از میان وعده های مناسبی که می توانید به راحتی و بیشتر اوقات بدون نیاز به یخچال همراه خودتان داشته باشید و جلوی گرسنگی نیم روزی را بگیرید، تخم مرغ آب پز است. این میان وعده مغذی حاوی شش گرم پروتئین، آهن، کلسیم، کولین، ویتامین آ، ب 6، ب 12، ویتامین دی و دیگر مواد مورد نیاز بدن است. فقط لازم است از شب قبل یا صبح زود تخم مرغ را داخل آب قرار دهید و اجازه دهید سفت شود. سپس آن را داخل یک ظرف قرار دهید و اگر دوست دارید ادویه خاصی به آن اضافه کنید، میان وعده سالم شما آماده است.

معرفی میان وعده سالم و مغذی – سالمون دودی و کراکر تمام غله

ظاهر ماهی ها بیشتر به غذا می خورد تا میان وعده؛ اما واقعیت این است که از بعضی نوع های ماهی مانند سالمون دودی می توان به عنوان اسنک استفاده کرد. این ماهی سرشار از مواد مغذی مثل پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است که به عنوان عوامل ضد التهاب عمل می کنند و ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و افسردگی را کم می کنند . سالمون دودی را به همراه کراکر برنج قهوه ای یا کراکر تمام غله نمیل کنید و انرژی یک روز کاری شلوغ را به خودتان برگردانید.

معرفی میان وعده سالم و مغذی – بادام زمینی تند

اگر به انواع آجیل و میوه خشک دسترسی ندارید، می توانید از تنها یک مدل مغزها استفاده کنید. بادام زمینی یکی از نوع های مغزهاست که خواص زیادی  دارد؛ از جمله چربی های سالم برای قلب، ویتامین ها و مواد معدنی. این دانه ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که برای بهتر کردن عملکرد چشم مناسبند؛ درست مانند انواع تخمه از جمله آفتابگردان که حاوی مقادیر بالای ویتامین آ هستند. مغزهای دیگر مانند بادام هندی و بادام زمینی هم هر کدام منابع غنی ویتامین های خاصی هستند و در حال حاضر به صورت بسته ای هم به فروش می رسند. می توانید خرید مغز آفتابگردان و کدو با سایر مغزها مثل بادام زمینی را در بسته بندی های بهداشتی از برندهای معتبری مثل چاکلز، سنجابک، مزمز و مانی انجام دهید و به شکل یک میان وعده مقوی برای زمانهای کاری سراغش بروید. توجه داشته باشید که خام بودن دانه ها بهتر از شور بودن آن ‎ هاست.

معرفی میان وعده سالم و مغذی – شکلات تلخ مغزدار

اگر به شکلات علاقه دارید، برای اینکه بتوانید میزان شکر موجود در این خوراکی را کنترل کنید، سراغ شکلات تلخ بروید. انواع شکلات تلخ که با روکشی از مغز آجیل ها پوشانده شده، می تواند نقش یک میان وعده مناسب را برای شما داشته باشد. به علاوه اینکه شکلات تلخ حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند و ریسک ابتلا به بیماری های مزمن را کم کند . آجیل ها هم منابع خوب چربی های سالم و پروتئین هستند. موظب باشید برندهایی را انتخاب کنید که دارای حداقل 50 درصد کاکائو باشند و شکر افزوده نداشته باشند.

معرفی میان وعده سالم و مغذی – بمب های دستساز انرژی

یکی از کارهایی که می توانید برای برگرداندن انرژی تان در طول روز انجام دهید، درست کردن توپک های کوچک حاوی انرژی است. این توپک ها معمولا از جو دو سر، کره گردو، شیرین کننده و بعضی مواد دیگر مثل میوه خشک یا نارگیل درست می شوند و بر اساس موادی که در آن ها به کار رفته است، حاوی پروتئین، چربی سالم، فیبر و ویتامین و مواد معدنی متفاوتی می شوند. برای اینکه بتوانید توپک انرژی خودتان را درست کنید می توانید 80 گرم جو دو سر را به همراه 128 گرم کره بادام زمینی، دو قاشق غذا خوری دانه کتان، 85 گرم عسب و 45 گرم شکلات تلخ خرد شده ترکیب کنید و به صورت گلوله های کوچک کف دستتان گرد کنید. این گلوله های خوشمزه شعف دلتان را از بین می برند .

معرفی میان وعده سالم و مغذی – کرفس و پنیر خامه ای

گفته می شود انرژی ای که برای جویدن و خوردن کرفس مصرف می شوند ، بیشتر از انرژی ای است که این سبزی به بدن می دهد. کرفس سرشار از فیبر است، آب زیادی دارد و انواع ویتامین ها را در خودش قرار داده است .فقط لازم است در یک ظرف پنج ساقه خرد شده کرفس تازه را به همراه حدود 60 گرم پنیر خامه ای بگذارید و آن را با خودتان سر کار ببرید. عصرها که ولع خوردن شوریجات سراغتان آمد، شروع به میل کردن میان وعده کرفسی مقوی خود شوید که قرار است شما را سیر کند.

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:

قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.