قلمی جادویی که در ده ثانیه سرطان را تشخیص می دهد

قلمی جادویی که در ده ثانیه سرطان را تشخیص می دهد

دانشمندان در دانشگاه تگزاس موفق به اختراع قلمی شده‌اند که بافت‌های سرطانی را در 10 ثانیه تشخیص می‌دهد.

قلمی جادویی که در ده ثانیه سرطان را تشخیص می دهد

زمانی که پزشکان می‌خواهند تومور سرطانی را از یک بافت بدن انسان خارج کنند، باید مطمئن شوند که تمامی سلول‌های آلوده از آن بافت خارج شده باشد، زیرا در غیر این صورت سلول سرطانی باقیمانده مجددا پیشرفت می‌کند و بیماری دوباره باز می‌گردد.

یکی از مشکلات بزرگ در زمینه بیماری سرطان که پزشکان در سالهای اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کردند باقی ماندن بیماری در بدن و جراحی‌های پی در پی بیمار بود، اما به لطف اختراع جدید دانشمندان این مشکل تا حد زیادی حل خواهد شد.

براساس گزارشی که «Science Translational Medicine» منتشر کرده است؛ محققان دانشگاه تگزاس قلم جدیدی با نام «MasSpec» اختراع کرده اند که قادر است سلول های سرطانی را تشخیص دهد. این قلم که بسیار کوچک است و مانند قلم‌های هوشمند می‌ماند، روی بافت آلوده شده به سرطان قرار می‌گیرد و پس از گذشت 10 ثانیه تشخیص می‌دهد که آیا بافت مورد نظر هنوز به بیماری مبتلا است یا خیر.

این به آن معناست که پزشکانی که بیماران مبتلا به سرطان را جراحی می‌کنند، می‌توانند پس از پایان جراحی، با استفاده از این فناوری تشخیص دهند که آیا بافت های بیشتر لازم به حذف از بدن هستند یا خیر.

گفتنی است؛ این قلم روی 253 بیمار مبتلا به سرطان آزمایش شده و نتیجه بسیار قابل قبول بوده است به شکلی که در 96 درصد از موارد توانسته است بافت های سرطانی را به درستی تشخیص دهد.

منطبق با کلید واژه: پزشکی سلامت

  1. آتنا
    ۱۳۹۶/۰۸/۱۸

    سلام بر ادمین عزیز،من بختیاری هستم،وقصد ازدواج بایک عرب رودارم،کسی که از اخلاق وادب وموقعیت وتحصیلات چیزی کم نداره،خودم هم دانشجوی دکترا هستم ومدرس دانشگاه…خواستگارهای زیادی داشتم ولی درنهایت بااین آقانامزدشدم البته بااصرار هردمون…نمیدونم کی فرهنگ ماایرانی ها میخواد تغییر کنه؟تاکی میخوایم توهین کنیم به دیگران؟چهارسال کارشناسیمو توی دزفول خوندم ولی به اندازه چهل سال طول کشید،دزفولی هابه بختیاری ها توهین میکردند،بختیاریا به اعراب،شمالی ها به جنوبی ها،جنوبی ها به شمالی ها…حتی بختیاری ها به طوایف خودشون هم رحم نمیکنن…بنظرم نمیشه عقاید مریض دیگران رو تغییرداد…درضمن من فرزند جانبازهستم وپدر نامزدم پنج سال رزمنده جنگ بودن و دین خودشون روبه ایران و ایرانی ادا کردن…دیگه حرفی ندارم جز اینکه همه رو به یک چشم نبینیم…کاری ندارم آقای اکبرعبدی به اون عربستانی چی گفتن ولی اکثرآدمهایی که سنشون میره بالا ،اختیار حرفاشون رو ندارن،اکثرا نه همه…بهتون تبریک میگم بخاطر عقایدتون…ولی جواب همه رو ندید چون هرکسی باتوجه به حرفایی که میزنه شخصیت خودشو بروز میده و نشون میده توی چه خانواده ای تربیت شده…

    • admin
      ۱۳۹۶/۰۸/۱۹

      با سلام و احترام
      متاسفانه بی احترامی به گونه ای میان ما ایرانی نهادینه شده . وقتی در تلویزیون ما به صورت مداوم بی احترامی ها به اقواممون توسط ستارگانمون و سریال هامون صورت میگیره از مردممون چه انتظاری داریم .
      متاسفانه در کشور ما کودکانمون از بچگی توهین و بی احترامی رو یاد میگیرند که بزرگترین ظلم در حق اون بچه و در حق این کشوره .
      ممنون که عقایدتون رو مطرح کردید و اینکه خوشحالم که میبینم جوانانمون دارند از این تبعیض نژادها و اختلافات دوری میکنند که این خودش نشان دهنده اینه که در آینده بچه های این جوانان نسل محترمی را برای ایران عزیزمان زقم خواهند زد .

  2. شاید بی نام
    ۱۳۹۴/۱۱/۲۸

    الهی به حق ادب پیامبرت تمامی مردم ایران رو مثل admin متحول کن

    بنده بابت ادبتان وصبرتان سپاس گذارم

    پایدار باشید

  3. عارف
    ۱۳۹۴/۰۸/۱۷

    با سلام با نظر ادمین کاملا موافقم.متاسفانه توی جامعه افراد بسیاری هستند که نژاد پرست اند و خودشونو از اعراب بالاتر میدونن.در حالیکه ملاک بالاتر بودن تقوا است.ما که انقدر ادعا مون میشه بیایم خودمونو با اعراب مقایسه کنیم ما جه توجهی به قران میکنیم؟جایگاه قران در جامعه ما کجاس؟در مساجد چقد نماز گزار داریم؟و…..و بعد خودمونو ازاعراب بالاتر بدونیم.به نظر من یک هنرمند(هنرمند نما) نباید انقد گفتارش زننده باشه…در ضمن قیافه افراد رو نباید مسخره کرد….مورد بعدی اینکه توی طلا فروشی ها مگه چقد طلا هست که بیان هم وزن اکبر عبدی بهش بدن؟؟؟!!!!!!!!!!

  4. Amene
    ۱۳۹۴/۰۸/۰۴

    باید با انسان درست حرف زد نه با عربای حیوون صفت سعودی.. ادمین عزیز فکر نکنم درک این مطلب که اون عرب قصد توهین و تحقیر رو داشته نه خواستگاری کار سختی باشه… و تو هم بهتره نگران بیننده ها نباشی اونا خودشون چه 4 ساله و چه 80 ساله شعور دارن که حرف استاد عبدی چه مفهومی داره.. پس بیشتر از این خودتو خسته نکن و رو اعصاب مردم رژه نرو.. اقای عبدی نفرت 75 میلیون ادمو به این عربای احمق نشون داد. ای خدااا مشکل ما چیه و مشکل این ادمین عزیز…

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۸/۰۴

      با سلام و احترام
      من یک اشتباه کردم با اسم خودم نظر دادم . اگر با اسم دیگری نظر میدادم که جانب گرایی فرض نمیشد خیلی بهتر بود .
      در هر صورت من اینجا عرض میکنم . شما میگید عرب به جز عرب ایران . میشه لطفا این رو تعریف کنید ؟ عرب به جز عرب ایران یعنی عرب عراق عرب سوریه عرب امارات عرب قطر عرب کویت . شما دقیقا منظورتون کیه ؟
      جالبه یه چیزی رو بدونیم که همین عرب ها در کشورهاشون با دزدی و اختلاص زیادی روبه رو نیستند و همچنین تورم در این کشورها تک رقمیه و ما مردم ایران در جایی قرار داریم که یک جامعه شناس اروپایی میگه من موندم چطور ۷۰ میلیون دزد دارند با هم زندگی میکنند . تورم کشورمون تا ۵۰ رفت . به راحتی دروغ میگیم و خیلی کارهای دیگه .
      ببینید حرف من اینه بیایم کاری کنیم که همین عرب های عربستان به ما محتاج بشن و اینقدر بالا باشیم که جرات توهین نداشته باشند به جای اینکه روزانه با درگیر کردن خودمون با پیام های واتساپی و تعریف خاطرات و بی حرمتی ها و … بخوایم همدیگه رو علیه یک ملت شیر کنیم و با دادن فحش و توهین بخوایم خودمون رو نشون بدیم .
      بریم تاریخ بخونیم . اگر تاریخ بخونید میبینید زمانی اروپاییان مردمی غارنشین بودند که از صنعت و اصلا هیچ چیزی سر درنمیاوردند و همین اعراب و ایرانیان در جهان اسطوره هایی مثل زکریا و این سینا و … داشتند . اون موقع به اروپاییان توهین و حمله میشد اما اونا به جای توهین و بد و بیراه اینقدر تلاش کردند که حالا ما ایرانیا و عرب ها محتاج اونا شدیم و التماسشون میکنیم که تحریم کمرمون رو نشکونه .
      ژاپن با بدترین حملات نابود شد اما الان اینقدر پیشرفت کردند که آمریکا التماس میکنه که شرکت های ژاپنی محلشون بذارن .
      چینی ها با یک میلیارد و خورده ای جمعیت در جنگ جهانی دوم زناشون به بردگی جنسی برده شد و تمام بی حرمتی ها و توهین ها بهشون شد اما با تلاش به جایی رسیدند که الان هیچ کدوم از این جمعیت به این بزرگی بیکار نیستند و تمام جهان محتاج این کشوره که اگر یک ثانیه تحریم کنه جهان نابود میشه .
      ما ایرانیا چی ؟
      فقط میخوایم با فحش و توهین و بد و بیراه بگیم بالاییم اما هیچ حرفی برای گفتن نداریم .
      زمانی که جوونامون با کلی تلاش ماهواره امید فرستادن فضا که جزو ده تای اول جهان شدیم همه منتظر بودیم سقوط کنه که پیامای واتساپمون جور شه و دولت رو ببندیم به فحش و بد و بیراه . جوری که دولت خبر سقوطش رو جرات نمیکرد تا مدتی بده و وقتی هم داد چه توهین ها که شد و دانشمندان و سازندگان ماهواره امید دم نزدند .
      فکر کنم بزغاله شبیه سازی شده به وجود آوردند دانشمندانمون . مردم ایران منتظر بودند بمیره که بخندن و مسخرشون کنند و به دولت فحش و بد و بیراه بگن .
      هیچکس تو فکر حمایت از این جوونا نبود . هیچکس نگفت بابا دمتون گرم همین که تونستید بفرستید هوا و بزغاله تولید کنید کلی کاره .
      ناامید نشید . دفعه بعد میتونید .
      فقط فکر درگیری با اعراب و … هستیم .
      حرف من اینه .

  5. ……
    ۱۳۹۴/۰۸/۰۴

    چه انتظاری میشه داشت از عرب ( جز عربای ایرانی).. عربا فکر نکنم هیچ وقت بتونن جز براورده کردن نیازای اولیشون به چیزی به اسم شعور اهمیت بدن.. ادمین عزیز فکر نکنم اون عرب طلا فروش قصد خواستگاری داشته باشه.. یعنی واقعا برات سخته درک کنی که هدفی جز توهین نداشته… و بهتره نگران بیننده ها نباشی. یعنی اونا هیچ کدومشون فحش … رو بلد نبودن و تو نگرانی بی تربیتی رواج پیدا کنه… عربا به 75 میلیون ادم توهین میکنن و تو نگرانی که چرا استاد عبدی… گفت.. باید به سعودی ای حیوون صفت توهین کرد….

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۸/۰۴

      با سلام و احترام
      من یک اشتباه کردم با اسم خودم نظر دادم . اگر با اسم دیگری نظر میدادم که جانب گرایی فرض نمیشد خیلی بهتر بود .
      در هر صورت من اینجا عرض میکنم . شما میگید عرب به جز عرب ایران . میشه لطفا این رو تعریف کنید ؟ عرب به جز عرب ایران یعنی عرب عراق عرب سوریه عرب امارات عرب قطر عرب کویت . شما دقیقا منظورتون کیه ؟
      جالبه یه چیزی رو بدونیم که همین عرب ها در کشورهاشون با دزدی و اختلاص زیادی روبه رو نیستند و همچنین تورم در این کشورها تک رقمیه و ما مردم ایران در جایی قرار داریم که یک جامعه شناس اروپایی میگه من موندم چطور 70 میلیون دزد دارند با هم زندگی میکنند . تورم کشورمون تا 50 رفت . به راحتی دروغ میگیم و خیلی کارهای دیگه .
      ببینید حرف من اینه بیایم کاری کنیم که همین عرب های عربستان به ما محتاج بشن و اینقدر بالا باشیم که جرات توهین نداشته باشند به جای اینکه روزانه با درگیر کردن خودمون با پیام های واتساپی و تعریف خاطرات و بی حرمتی ها و … بخوایم همدیگه رو علیه یک ملت شیر کنیم و با دادن فحش و توهین بخوایم خودمون رو نشون بدیم .
      بریم تاریخ بخونیم . اگر تاریخ بخونید میبینید زمانی اروپاییان مردمی غارنشین بودند که از صنعت و اصلا هیچ چیزی سر درنمیاوردند و همین اعراب و ایرانیان در جهان اسطوره هایی مثل زکریا و این سینا و … داشتند . اون موقع به اروپاییان توهین و حمله میشد اما اونا به جای توهین و بد و بیراه اینقدر تلاش کردند که حالا ما ایرانیا و عرب ها محتاج اونا شدیم و التماسشون میکنیم که تحریم کمرمون رو نشکونه .
      ژاپن با بدترین حملات نابود شد اما الان اینقدر پیشرفت کردند که آمریکا التماس میکنه که شرکت های ژاپنی محلشون بذارن .
      چینی ها با یک میلیارد و خورده ای جمعیت در جنگ جهانی دوم زناشون به بردگی جنسی برده شد و تمام بی حرمتی ها و توهین ها بهشون شد اما با تلاش به جایی رسیدند که الان هیچ کدوم از این جمعیت به این بزرگی بیکار نیستند و تمام جهان محتاج این کشوره که اگر یک ثانیه تحریم کنه جهان نابود میشه .
      ما ایرانیا چی ؟
      فقط میخوایم با فحش و توهین و بد و بیراه بگیم بالاییم اما هیچ حرفی برای گفتن نداریم .
      زمانی که جوونامون با کلی تلاش ماهواره امید فرستادن فضا که جزو ده تای اول جهان شدیم همه منتظر بودیم سقوط کنه که پیامای واتساپمون جور شه و دولت رو ببندیم به فحش و بد و بیراه . جوری که دولت خبر سقوطش رو جرات نمیکرد تا مدتی بده و وقتی هم داد چه توهین ها که شد و دانشمندان و سازندگان ماهواره امید دم نزدند .
      فکر کنم بزغاله شبیه سازی شده به وجود آوردند دانشمندانمون . مردم ایران منتظر بودند بمیره که بخندن و مسخرشون کنند و به دولت فحش و بد و بیراه بگن .
      هیچکس تو فکر حمایت از این جوونا نبود . هیچکس نگفت بابا دمتون گرم همین که تونستید بفرستید هوا و بزغاله تولید کنید کلی کاره .
      ناامید نشید . دفعه بعد میتونید .
      فقط فکر درگیری با اعراب و … هستیم .
      حرف من اینه .

  6. بنده خدا
    ۱۳۹۴/۰۷/۲۹

    چرا انقد سخت میگیرید به نظر من اصلا هم حرفش زشت نبود خودتون رو بذارید جای اون مگه ناموس ادم کالا یا جنسه که بخواد با چیزی معاوضه کنه در ضمن عربا اونقد مارو محتاج و فقیر فرض میکنن که به ما این پیشنهادهارو میدن

  7. yasaman
    ۱۳۹۴/۰۷/۲۷

    کارش خیلی زشت بود و مسخره کردن قیافه ی یک شخص که خدا هم آفریده کاری زننده و زشت است و علاوه بر این اون مرد عرب کار بد نکرده خواستگاریی کرده جرم که نکرده اونا رسم خواستگارییشون اینجوریه و این یک توهین به هوطنای خوب وعزیز عرب زبان ایرانی هستش

  8. اتابک
    ۱۳۹۴/۰۷/۲۶

    دمش گرم انصافا باحال بود جوابش ولی ای کاش اون کلمه آخر رو حلوی دوربین نمیگفت

  9. اکبر
    ۱۳۹۴/۰۷/۲۴

    آقای عبدی از فرط ناراحتی و عصبانیت این حرفارو زده و مطمئنا حق اونا خیلی خیلی بیشتر از این حرفاست.
    درود به شرفت.عربها از بس با پولاشون هر کیو خواستن خریدن فکر کردن همه اینجورین.برید مشهد ببینین چه کارا که نمیکنن.اگه همه مثل آقای عبدی بودن نمیتونستن با ما ایرانیا این کارهارو بکنن.

  10. بی نام
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۶

    خخخخخ خیلی با حال کفته از خنده غش کردم .

  11. RealFlow
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۶

    سلام
    من این کلیپ رو دیدم واقعا باورم نمیشه که اکبر عبدی با این سن و این شهرت
    جلوی دوربین زنده همچین حرفی رو زده!!!
    ادمین گرامی بنظر من اصلا جواب کامنتهایی بی ارزش رو ندید بهتره و یا حتی نظرات بی ارزش رو تایید نکنید….
    من خودم بعد از .7.8 سال که وبلاگنویس و کلا تو فضای وب هستم متوجه شدم
    که نظرات رو بعد از بررسی تایید باید بشه و نظرات بی ارزش رو اصلا تایید نکنید چه برسه که پاسخ .
    موفق باشید

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۶

      با سلام و احترام
      حق با شماست اما خب ما سعی کردیم تا جایی که بشه احترام به نظرات و مردم بذاریم و البته تا جایی که بتونیم منتشر کنیم اما خب متاسفانه اینقدر بی احترامی به ما شد که مجبور شدیم دیگه اصلا پاسخ ندیم و سکوت کنیم .
      خب دیگه ما خواستیم کمی با سایر سایت ها متفاوت باشیم و احترام بازدیدکنندگان رو نگه داریم که خیلیا احترام نگه نداشتند .
      ممنون

  12. امیر
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۶

    نه داداش مشکل از عبدی نیست ، مشکل از اعراب نمک نشناس حاشیه‌ی خلیج خودمونه ، فقط باید تاسف خورد ، بحال پدرامون ، ترک و لر و کورد و فارس و .. هشت سال جونشون و گذاشتن کف دستشون ، تبعات جانی و مالی دادن ، خیلیاشون هنوزم دارن تاوان همون روزا رو میدن ، که یه پسر بیست و چند ساله‌ی عرب حاشیه‌ی خلیج بیاد زیره پستای اینستاگرام عبدی و به کوروش بگه سگ و از ایرانی بودنش متنفر باشه ، بشینه پشت ماشین خوش کلاسش و با وقاحت بگه ایرونیا اگه عادموبودن تو دبی و امارات سگ اعراب نبودن ، نه داداش همیشه نباس کوتاه اومد ، مرزه باریکی هست بین دفاع از عقاید و نظر دادن با … که متاسفانه رد میکنن

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۶

      با سلام و احترام
      ببینید دوست عزیز هیچکس نمیتونه این رو تکذیب کنه که در جای جای دنیا افراد افراطی وجود دارند . افرادی که برای خودنمایی یا برای غلدر بازی یا برای به قول خودشون میهن پرستی ( غیرت بیخودی ) توهین و بی احترامی به سایر کشورها و ملل کنند .
      این افراطیون تمام مردم نیستند . ما حق نداریم به تمام ملت و مردم یک کشور بخاطر حرف های بیخودی و بی معنای یک آدم افراطی توهین و بی احترامی بکنیم .
      در ایران خودمون به لیونل مسی بخاطر هم گروه شدن آرژانتین با ایران در جام جهانی بدترین فحش ها و بی احترامی ها داده شد . آیا این دلیل بر اینه که تمام مردم ایران بی شعور و بی فرهنگند ؟؟؟؟ در جریان توهین برخی اعراب به هادی نوروزی تمام ملت عرب رو مردم ایران بی فرهنگو دشمن خوندند . اگر اینطوره که تمام دنیا باید ایران رو نابود کنند چون فکر کنم کشوری نباشه که برخی از افراطیون افراد مشاهیرشون رو به فحش و بی ادبی و بی احترامی نکشیده باشند .
      مثال براتون میزنم .
      اخیرا خواننده زن اماراتی احلام به ایران توهین کرد و در همین موضوع منا مردم ایران رو مورد توهین گستاخانه قرار داد . ایشون به قولخودشون 5 میلیون طرفدار عرب دارند اما خیلی از این افراد حاضر نشدن توهین ایشون رو منتشر کنند طوری که در یک توییت دیگه از طرفداراش انتقاد کرد که چرا حرفاش علیه ایران رو شیر نمیکنند .
      برخی از اعراب در نظرات بهش بخاطر حرفش تشر زده بودند و خواسته بودند که از این حرفا و بی احترامی ها نکنه .
      این مردم هم عرب بودند و برخی دیگه در جواب این افراد که از ایران حمایت کردند به این افراد حمله کردند و بهشون توهین کردند .
      همون اتفاقی که متاسفانه تو ایران داره میفته . برخی توهین به اعراب میکنند و برخی میخوان جلوی بی احترامی رو بگیرند اما به شدت مورد حمله قرار میگیرند .
      در ضمن در کشور ایران عرب ها هم زندگی میکنند و در جنگ هشت ساله نقش بسزایی داشتند پس توهین به این بزرگواران که برای همین ایران جان دادند روا نیست .
      حرف آخر : یک ملت رو بخاطر حرف و رفتار چند افراطی مورد توهین قرار ندیم .

  13. پریسا
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۵

    ادمین عزیز. با نظرات شما کاملا موافق هستم. مشکل مهم, اسلام گریزی است که بین ایرانیان وجود دارد. متاسفانه امروزه اسلام واقعی آنگونه که باید معرفی نشده است و چون اسلام به وسیله اعراب وارد ایران شد مردم در این حد با اعراب مشکل دارند. علاوه بر این کشورهای غرب نیز از اتجاد دنیای اسلام گریزان هستند(جنگهای موجود در خاور میانه گواه این مطلب است) و مطمئن باشید این اسلام گریزی نیز از برنامه ریزیهای این مخالفان اسلام ست.

  14. احسان
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۵

    زنده باد اکبر عبدی درود بر تو و دخترت و غیرت ایرانیت

  15. از قزوین
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۳

    درود به شرفت اکبر عبدى

    آقای ادمین تو هم هرچی دلت میخواد بگو.

  16. mahsa
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۳

    دمش گرم فک میکنم با این حرفای که زد محبوبیتش چند برابر شده باشه

  17. بماند
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

    admin جان دمت گرم امیدوارم حرفای مردم باعث نشه که دست از رفتار و اعتقادت برداری پرچمت بلند

  18. وحيد
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

    خانوما و اقایون خواهشا بیخیال خدایی نکرده یه بحث و ناراحتی بخاطر این وحابیا پیش نیاد

  19. حامد
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

    دوست عزیز ادمین جان متاسفانه شما هیچ تصور درستی از عربهای سعودی ندارید. من به قومیت عرب جسارتی نمیکنم ولی این سعودی ها و مابقی این کشور های مرفه خلیج فارس رو خواهشا نمیخواد ازشون دفاع کنی.
    ما اصلا هیچ اطلاعی در مورد نوع نگرش اون ها به ما ایرانی ها و کشورمون رو نداری و شدیدا اینجا دچار اشتباه شدی.

  20. حامد
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

    قطعا و مسلما جواب اون مرد عرب بسیار بدتر از این هم باید می بود. منتها بازگو کردن چنین حرفی اونم از رسانه ای که چند میلیون از هموطنامون از کودک 4 ساله تا پیرمرد 80 ساله کنار هم نشستن و برنامه رو نگاه میکنن دور از ادبه. آقای عبدی متاسفانه نه فقط در این مورد بلکه در موارد دیگه ای هم بوده که نشون دادن مراعات خیلی از مسایل و خط قرمز های یه برنامه تلویزیونی رونمیکنن و من به شخصه نظرم اینه که باید به ایشون یه تذکر جدی بدن که هر حرفی رو نباید تو برنامه زنده جلو مردم زد. واقعا از دیدن این کلیپ ناراحت شدم.
    در ضمن ادمین جان من تعجب میکنم شما چطور به مرد عرب حق میدین؟؟ این عربهای پولدار عربستانی فکر کردند هر چیزی رو میشه با پول خرید.حرف اون مرد عرب خواستگاری نبود بلکه یه توهین بزرگ به ما ایرانی ها بود که فکر کرده با پول و طلا میتونه حتی ناموس ما رو هم بخره. خواهشا از این حرکتش دفاع نکن که حسابی از دستت دلخور میشم. من اگر جای اکبر عبدی بودم درشت تر از اون رو بارش میکردم منتها آقای عبدی اینو نباید تو تلویزیون مطرح میکرد.هر حرف و خاطره ای مناسب هر جایی نیست.

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

      با سلام و احترام
      دوست عزیز من تصمیم گرفتم دیگه پاسخ نظرات رو ندم اما در پاسخ به قسمتی که به من در مورد رفتار مرد عرب توضیح دادید باید عرض کنم که ببینید من بین مردم سیستان و بلوچستان دوران دانشگاهم رو گذروندم و در بین مردم بلوچ رسمی بود که در ازای قبول ازدواج دختر خانواده پسر باید هزینه ای رو پرداخت میکردند که این هزینه خیلی زیاد بود و برای دختران متفاوت بود . من با این برداشت به موضوع نگاه کردم که شاید فرهنگ این مرد عرب هم نشات گرفته از این فرهنگ باشه وگرنه خب ما سالانه هزاران هزار نفر به عربستان برای زیارت میفرستیم و اتفاقا بسیاری زن و دختر فرستادیم و تا بحال همچین اتفاقی نشنیدیم .
      ببینید چرا ما نیمه خالی لیوان رو میبینیم .
      اصلا بر این اعتقاد باشیم که این مرد عرب توهین کرده و گستاخی کرده من و شمای عاقل و بالغ و با فرهنگ باید جوابی بی ادبانه تر و بی فرهنگتر از خودش بهش بدیم ؟؟؟
      درضمن اینجوری نگید توروخدا . من خیلی از اقوام و دوستان و اطرافیانم به حج رفتند و خیلی خاطرات از خوبی و معرفت مردم عرب گفتند .
      چرا ما فقط داریم قسمت بد رو میبینیم .
      کیف یکی از خانم های اقوام ما در عربستان در سفر حجشون گم شده بود کیف حاوی تمام مدارک و پولای ایشون و پس از چند ساعت یک زن عرب آورد و تحویل داد و گفته بود که به سختی پیداشون کرده بدون کوچکترین دست درازی به محتوای کیف .
      چرا اینا رو نمیگیم .
      ببینید خاطرات بد برای همه وجود داره . در ترکیه هم به زنان ایرانی توهین شد . آیا دلیل میشه که بخوایم بگیم کل ترکا بی فرهنگند و بهشون حمله کنیم ؟؟؟؟؟
      در آمریکا جوان ایرانی رو کشتند به دلیل نژاد ایرانیش . آیا درسته بگیم که مردم آمریکا کثیف و نژادپرست و بی فرهنگن ؟؟؟؟
      نه
      قبول کنید مشکل ما عرب نیست . مشکل ما اسلامه و چون توسط عرب ها به ایران اومده برخی دارند کنترل شده ما رو به جون هم میندازند که اسلام برچیده شه و دارند موفقم میشن .
      ببخشید من قرار شد دیگه نظر ندم و دیگه هم نمیدم .

    • شکلات گردویی
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

      اسلام را اعراب نیاوردند
      پیامبر خدا آورد
      در عربستان شیعه و سنی حق نفس کشیدن هم ندارن
      چه برسد داشتن طلافروشی آن هم در کنار کعبه!!!
      اسلام؟؟!!! اعراب؟!! آن هم عربستان؟؟!!
      منظورتان کاباره های عربستان است که درآمدشان از فرانسه هم بیشتر است؟
      مسلمانان چین را تابحال دیده اید؟
      احمق است کسی که به عربستان نرود و این چیزها را نداند
      راستی میدانستید عربها چه ایرانی و چه خارجی ایرانی هارا و مخصوصا زنها را فقط در حد برده جنسی قبول دارند
      اگر نمیدانید این شما و این هم اینترنت
      غیر ازین بود لینکش را بزارید ما هم ببینیم

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۳

      با سلام و احترام
      اسلام را پیامبر خدا آورد .
      منظور من رو اشتباه متوجه شدید . منظور من این بود اسلام رو به ایران ، اعراب وارد کردند و اگر الان بشینید پای این شبکه های ماهواره ای و حرف آقایون مخالف میخوان هر جور شده به همین دلیل اسلام و اعراب رو زیر سوال ببرند و ایرانی ها رو به جون اعراب بندازند و بین مسلمونا درگیری ایجاد کنند .
      عربستانی ها همه وهابی نیستند . بینشون سنی خیلی هست که وهابی نیستند .
      طبق آمار حدود 85 درصد مردم عربستان سنی حنبلی هستند و 15 درصد شیعه . حالا سنی ها تحت تاثیر وهابیت قرار گرفتند اما همشون نه فقط تعدادیشون .
      درسته قدرت در دست اقلیت جامعه عربستان و وهابیت هست اما این درست نیست که تمام پول و ذخایر نفتی مال وهابیاست .
      اگر تشریف برده باشید به کشورهای عربی در این کشور ها فقر خیلی کمه و اکثرا از تمکن مالی بالایی برخوردارند به گونه ای که درصد تورمشون کمترین درصد در جهانه .
      ما در مورد مسلمانان بقیه دنیا صحبت نمیکنیم . ببینید در هر کشوری تعدادی وجود دارند که مشکل دارند . در ایران هم دزدی ها و اختلاس های فراوانی میشه آیا دلیل بر اینه که تمام ایرانیان دزدن ؟؟؟ خب تمام اعراب که مشکل ندارند . یه سریشون مورد دارند مثل تمام دنیا .
      اصلا اینجوری نیست که شما میگید . این در عرب تنها نیست . در خود ایران هم تا مدتی پیش کمی مرد سالاری وجود داشت اما کم کم با وضع قوانین و اجازه حضور زنان در جامعه این مشکل برطرف شد .
      در عربستان ما عکس هایی رو منتشر کردیم که دختران و زنان عربستانی به تفریح و خوشگذرانی مشغول بودند و اصلا مشکلی نداشتند .
      در ضمن شما با عرب های هموطنمون و عرب های خارج زندگی کردید که اینجوری قضاوت میکنید . شما اگر لینکی از سایت معتبری دارید که میگه تمام زنان عرب برده جنسی هستند رو کنید تا ما هم منتشر کنیم .
      اگر کسی حرفی خلاف واقع میزنه باید حرفش رو ثابت کنه نه اون چیزی که واقعیت داره .
      نمیگم وجود نداره همچین افرادی . در افغانستان هم هنوز زنان جایگاه مناسبی ندارند . در برخی از روستاهای ایران هم همینطوره . خب در برخی از مکان ها و شهرهای عرب نشین هم این جریان شاید باشه اما اینکه کل عرب ها رو بخوایم بگیم این شکلین دیگه این یه حرف کاملا غیرمنطقیه .
      ثابت کنید لطفا .

  21. amir
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

    ادمین سکوت کن
    تو در حدی نیستی که از عبدی بزرگ انتقاد کنی

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

      با سلام و احترام
      مگه حد استاد اکبر عبدی چقدره ؟
      نکنه ایشون انسان نیستند ؟؟؟
      البته خود بنده قصد دارم از این به بعد نظرات رو بدون پاسخ قرار بدم چون فکر کنم خوانندگان سایت ما رو خارج از آدم حساب میکنند و حق اظهار نظر به ما نمیدن .
      چشم

  22. sahar1
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

    باسلام به همه دوستان.جا داره فقط یه دو جمله بگم.دم آقای اکبر عبدی گرم.با عربا باید همین جوری حرف زد.زنده باد ایران آریایی.

  23. اریا
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

    ادمین خودت با فامیلتون برو حج اونجا فامیلتو ازت خواستگاری کنن طبق قانون اسلام !!!!!!! همونجا عقدشون کن طلاهاتو !!!!را بگیر بیا استفاده کن

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

      با سلام و احترام
      من دقیق متوجه نشدم . آیا در آیین اسلام خواستگاری یعنی اجبار به ازدواج ؟؟؟؟؟
      آیا در آیین تمام دنیا خواستگاری یعنی اجبار به ازدواج ؟؟؟؟
      من که نشنیدم و ندیدم . حالا شما کجای اسلام همچین چیزی دیدید یا شنیدید نمیدونم .
      خب من خودم رو میزارم جای اکبر عبدی به خواسته شما :
      اول اینکه جالبه برام که رییس کاروان اینقدر رک برای اکبر عبدی حرف های اون طلا فروش رو ترجمه کرده یا شاید آقای عبدی پیاز داغ ماجرا رو خیلی زیاد کرده اما در هر صورت وقتی همچین اتفاقی میفته آدم میتونه با نهایت ادب و احترام بهشون بگه که دختر من کم سن و سال و در فرهنگ ایران ما دختر کم سن و سال ازدواج نمیکنه .
      این صحبت شما هم میتونه برای اون مرد طلا فروش یک فرهنگ سازی باشه و هم میتونه اون رو برای خواستگاری بعدیش آموزش بده که بدونه فرهنگ ایرانی چگونه است . نیازی به توهین و بی ادبی نیست . در ضمن حتی اگر این آقا اشتباه کرده باشه دلیل بر این نیست که تمام عرب ها زیر سوال برن و همچنین فرد ستاره ای مثل اکبر عبدی این رو ندونه که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد . جلوی تلویزیون و جلوی چشم این همه کودک آماده برای اموزش همچنین حرف هایی چه معنی میده ؟؟؟

  24. یکی مثل بقیه
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

    هرکی یه سلیقه ای داره…
    ولی چه توی کره ماه باشی چه تو تهران , ماست سفیده
    ولی من روی صحبتم با ادمین عزیز هست
    یارو فوش میده..
    این با ادب و با فرهنگ جواب میده
    خبلی هم خونسرد

    میخوای بگی من خیلی حالیمه.؟؟؟ من مودبم؟؟؟ من فرهنگ دارم ؟؟؟ من بلدم منطقی جواب بدم!!!
    خوب تربیت شدیا ولی در حال حاظر جواب نمیده هیچ ,بهت میگن حال به هم زن..
    100% از اونایی بودی که به معلم میگفتی .. آقا اجازه قرار بود امتحان بگیرین

    خواهش میکنم لطف کن فقط برای پست من ج نده .. مور مورم میشه مرسی

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

      با سلام و احترام
      بله هر جا که بریم ماست سفیده . هر جا که بریم فرهنگ ایرانی ، فرهنگ ایرانیست . هر جا که بریم فحش دادن جزو فرهنگ ایرانی نیست و جزو آموزه های ناکجاآباده .
      اصلا با نظرتون موافق نیستم .
      از این مطلب چند هزار بازدید شده اما فقط چند نفر فحش دادند و بقیه با سکوتشون قبول کردند یا اهل فحش دادن نبودند .
      این نظر شما شامل همه نمیشه چون اگر میشد باید از چند هزار نفری که این مطلب رو دیدند حداقل هزار نفر ناسزا میگفتند که اون افراد نیز با فرهنگ ایرانی و تربیت ایرانی آشنا هستند و به کسی حتی اگر مخالف نظرشون ، نظر داده باشه بی احترامی نمیکنند .
      جوابتون رو دادم چون وظیفه یک مدیر سایت اینه جواب نظر ها رو تا جایی که میتونه بده وگرنه هیچکس از بی ادبی و بی احترامی به خودش و خانوادش خوشحال نمیشه .

  25. مستر تابناک
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

    با سلام
    بنده هیچ تمایلی به نظر دادن ندارم ولی گفتار دوستان به صورتی بود که نظرم باید عوض میشد
    آقای ادمین عزیز – مطلبی که گذاشته بودید بسیار بی عیب , کامل و بی طرفانه بود
    و هر آدمی که کمی با مردم کشورهای دیگه تعامل داشته باشه میدونه که نهایت تنگ نظریمونه که فکر کنیم از افرادی سرتر یا حتی کم تر هستیم
    بگذریم
    شما مدیر صبوری هستید – بسیار صبور
    ولی ظاهرا با مدیدیرت سایت آشنا نیستید – طبقه چیزی که عرف هست بین سایت داران – نظراتی که حاوی کلمات رکیک میباشند – باعث نارضایتی سایر خواننده ها میشه و اصلا چنین نظراتی نشر پیدا نمیکنه —
    خیلی جالبه — برام جالبه آقایی مستقیما سایت رو مورد …. قرار داده بود که شما اونم نشر کردید – بگذریم ازینکه اینکاره شما انسانیتتون رو نشون میده ولی , نظرات زرد را انتشار ندید دوست من

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

      با سلام و احترام
      اول از اینکه نظر دادید بسیار ممنونم .
      خوشحالم که درک کردید و لااقل هنوز افرادی هستند که از ما دفاع میکنند .
      راستش سعی من هم بر این بود که جلوی آزرده خاطر شدن خوانندگان رو بگیرم اما بعد وقتی نظر اطرافیان و دوستان و خوانندگان رو شنیدم و دیدم وظیفه دونستم یه کوچولو پاسخگو باشیم هرچند فحش بخوریم هرچند بی احترامی بشه اما شاید شاید شاید حداقل یک نفر بتونه با پاسخ های ما نظرشو برگردونه و با دید بازتر به این موضوع ها نگاه کنه .
      به خدا ایران و ایرانی برای ما بسیار با ارزشه . اگر ما انتقاد میکنیم . اگر حاضریم با بی ادبی ها و بی احترامی ها کنار بیایم فقط و فقط بخاطر اینه که شاید یک نفر رو متوجه کنیم که اشتباهه .
      راستش همین که نظر شما رو خوندم خیلی برام ارزش داشت چون فهمیدم لااقل بین این همهمه و هجوم هستند کسانی که واقعا من رو درک میکنند .
      باز هم از نظرتون صمیمانه تشکر میکنم .
      پیروز و موفق باشید

  26. ا
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

    ادمین عزیز بدونید که هر وقت حرفی در نورد عرب ها زده میشه…مطمینا منظور عرب وهابی است نه عرب های با غیرت ایرانی… لطفا مسایل

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۲

      با سلام و احترام
      باز هم از رعایت ادب در نظردهیتون ممنونیم .
      خودتون واقعا این چیزی که نوشتید رو میتونید هضم کنید .
      فرض کنیم یکی بیاد بگه ایرانیا سیاهن . بعد همه بگن این چه حرفیه مردم شمال ایران اکثرا سفیدن بعد بگه خب منظور از ایرانیا ، ایرانیای جنوب کشور نه ایرانیای شمال کشور .
      خب این کاملا بی منطقه دیگه .
      وقتی میگیم عرب یعنی تمام اعراب . اگر مشکل اعراب وهابین خب باید قشنگ اسمشون بیاریم تا به بقیه توهین نشه .
      قبول دارید ؟

  27. حسین
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

    با سلام خدمت آقای admin
    دوست گرامی حرف اکبر عبدی بسیار هم درست و به جا بوده .
    شما که اینقدر سنگ این عربها رو به سینه میزنی بگو ببینم : وقتی همین عربهای کثیف پرچم کشورت ( ایران ) رو آتش میزنند کجا هستی که این طوری ازشون دفاع کنی مگه پرچم ایران برات ارزشمند نیست ؟
    وقتی فوتبالیست کشورت ( آقای هادی نوروزی ) به رحمت پروردگار میره و عربستانی ها از فوتش فقط به همین علت که سال گذشته روی یک بازیکن عرب یه تکلی رو کرد که موجب مصدومیت اون بازیکن شد ابراز خوشحالی می کنند کجا هستی که ازشون دفاع کنی مگه مصدومیت جزئی از فوتبال نیست و اون بازیکن فوت شده هموطنت نیست ؟
    وقتی که به دو تا پسر بچه ایرانی تو عربستان تجاوز میشه شما کجا هستی که از عربها دفاع کنی مگه اون دوتا پسر بچه هموطنت نبودن ؟

    پس یا ایرانی نیستی یا چشمت رو به روی حقایق بستی چون بی احترامی هم حدی داره و وقتی از حدش بگذره این میشه جوابش .

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

      با سلام و احترام
      ممنون از ادبتون در نظردهیتون .
      سوالاتتون واضحه و جوابشونم واضحه .
      ببینید در هرجای دنیا یه سری افراطی وجود داره که این افراطیون کارهایی میکنند که اسم همه رو بدنام میکنند اما مهم اینه که ما درست برخورد کنیم .
      این افراطیون عرب هم باعث بی حرمتی به ایرانیان شدند و فرهنگ ایرانی میگه که نباید به این افراطی گری ها با بی ادبی و مثل خودشون پاسخ داد وگرنه ما از این افراطی ها کمتریم .
      خب حالا من چند سوال از شما دارم . خواهش میکنم شما جواب منو بدید .
      آمریکا هواپیمای ایران رو در مرز ایران با چند صد مسافر ایرانی زد . چرا ایرانیان اینقدر سنگشون به سینه میزنند ؟؟؟؟؟؟
      در آمریکا هفته پیش یک پسر ایرانی توسط یک آمریکایی کشته شد . چرا ایرانیان سنگ آمریکا به سینه میزنند ؟؟؟؟
      در فرودگاه ترکیه به زنان جوان ایران بی حرمتی شد و با کتک زدن این زنان جلوی شوهرانشون اونا رو چندین ساعت بازداشت کردند . چرا ایرانیان سنگ ترک ها رو به سینه میزنند و آقای عبدی میره اونجا خوشگذرونی ؟؟؟؟؟؟
      در روزنامه آمریکایی عکسی منتشر شد که روی ایران فاضلابی بود و یه مشت سوسک ازش بیرون زده بودند و در حال خروج از اون بودند . چرا ایرانیان سنگ آمریکا رو به سینه میزنند ؟؟؟؟
      آمریکا ورود دارو که یک امر انسانی و به جون مردم ایران مربوط بود رو تحریم کرد . چرا ایرانیان سنگ آمریکا به سینه میزنند ؟؟؟؟
      فرانسه خون آلوده وارد ایران کرد و خیلی از هموطنامون دچار مشکل شدند . چرا ایرانیان سنگ فرانسه به سینه میزنند ؟؟؟؟؟
      ترکیه حدود یکی دوسال پیش از ایران خواست تا ورود مردمش به آنتالیا رو کنترل کنه و گفتند که بی فرهنگی مردم ایران اونجا داره اذیتشون میکنه و در اصل منظورشون این بود ما بی فرهنگیم . چرا سنگ ترکیه به سینه میزنیم ؟؟؟؟
      ترکیه عزم بسیار بالایی جزم کرده با فیلم های بسیار جذاب و چشم نوازش برای تخریب فرهنگ ایران . چرا ایرانیان سنگ ترکیه به سینه میزنند ؟؟؟؟؟
      و
      و
      و
      و
      ببینید دوست عزیز این همه مثال آوردم تا بگم مشکل مردم ایران عرب نیست مشکل مردم ایران اسلام هست . چون اسلام توسط عرب ها به ایران اومد برای مقابله با اون توسط یک سری آدم از اون ور دنیا داریم کنترل میشیم که به جون هم بیفتیم .
      شما مثال هایی که زدید توسط برخی مردم عرب بوده که افراطی هستند و به هیچوجه به تمام مردم عرب زبان نمیشه نسبت داد .
      چند عرب در جنگ تحمیلی شهید شدند تا یک متر از خاک همین ایران به دشمن ندیم ؟؟؟؟؟
      یادمون رفته ؟؟؟؟
      در ضمن در ایران روزانه به چند توریست تجاوز میشه توسط برخی مردم عزیز ایران .
      در ایران در صفحه های اینستاگرام هر کس که دلشون بخواد فحش و فحش کشی میشه طوری که بدبخت مجبور به بستن صفحه اینستاگرامش میشه . عرب و عجم و انگلیسی و خودی و غیر خودی هم نمیکنند و همه رو به فحش میبندند . خب نظرتون در این مورد چیه ؟؟؟؟
      واسه همین مطلب انتقادی که ما گذاشتیم هر کی هر فحشی به دهنش میاد بار ما میکنه بعد میگن ما با فرهنگیم و حتما این فحش ها هم از فرهنگ ایرانی نشات میگیره .
      نه دوست عزیز . فرهنگ ایرانی میگه اشتباه اشتباهه و در صورت انجام شدن نباید با برخورد بدتر جواب داد بلکه باید اصولی و طبق منطق جواب داد .
      اگر ما بی احترامی کنیم از طرف مقابل کمتریم .

  28. b
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

    چرت نگید.دیگه خیلی هم کارش درست بود.با این سایت آشغالتون

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

      با سلام و احترام
      ممنون از نظرتون در مورد سایت .
      به نظر شما بی ادبی و فحش دادن و بی احترامی به یک قوم بخاطر یک نفر کار درستیه ؟؟؟؟؟؟
      اگر درسته که من دیگه اصلا حرفی ندارم .

  29. سارا
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

    خواهشا کم … بکنید… یه نفرم که عرضه داره حرف بزنه چهارتا آدم … مثل شما نمیزارن

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

      با سلام و احترام
      اول اینکه شما هم همچین دست کمی از ایشون ندارید و خوب فحش دادن و نشون دادن فرهنگتون رو بلدید .
      دوم اینکه ما به قوم عرب احترام میذاریم و این رو فرهنگ ایرانی یادمون داده . فرهنگی که اساسش بر ادب و احترام به سایر اقوام و سایر انسان هاست .
      البته متاسفانه برخی فرهنگ ایرانی رو با دادن فحش و بی ادبی در جهان به نابودی کشوندند بطوریکه الان در دنیا فرهنگ ایرانی رو با فحش و بی ادبی و بی احترامی میشناسند همون کاری که آقای عبدی و مین الان شما انجام دادید .

  30. وحیدد
    ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

    نویسنده این متن عربیه که مسلط به فارسیه

    • admin
      ۱۳۹۴/۰۷/۱۱

      با سلام و احترام
      نه اتفاقا یه ایرانی هستم و اتفاقا یه ایرانی اصیل که ریشه قومم در هیچ جای دنیا جز ایران وجود نداره .
      اما در فرهنگ ایرانی بهم یاد دادند که بی ادبی و بی احترامی نکنم و همیشه قبل از اینکه به کسی یا قومی توهین کنم اول حرفم رو مزمزه کنم .
      شاید فرهنگ ایرانی مشکل داشته که اینطور یاد من داده .