زردچوبه ماده خوراکی تقویت کننده حافظه

زردچوبه
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴-۰۲-۰۶
147 بازدید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

زردچوبه ماده خوراکی تقویت کننده حافظه وجود کارکامین در زردچوبه باعث جلوگیری از زوال عقل و تقویت حافظه میگردد به گزارش اولی ها افزودن یک گرم زردچوبه به وعده صبحانه […]


زردچوبه ماده خوراکی تقویت کننده حافظه وجود کارکامین در زردچوبه باعث جلوگیری از زوال عقل و تقویت حافظه میگردد

زردچوبه

زردچوبه

به گزارش اولی ها افزودن یک گرم زردچوبه به وعده صبحانه می‌تواند منجر به موجب بهبود حافظه‌ در افراد در معرض خطر اختلال شناختی و بیماران در مراحل اولیه دیابت شود.

کارکامین یکی از اجزای اصلی زردچوبه است که علاوه بر ایجاد رنگ زرد این ادویه، نقش مهمی در مهار واکنش‌های التهابی ایفا می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهند، کارکامین خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‎دهد. در جدیدترین پژوهش، تیم تحقیقاتی در تایوان به سرپرستی پروفسور «مارک والویست» از دانشگاه موناش استرالیا، ۴۸ مرد و زن بالای ۶۰ سال را با علائم پیش‌دیابت به چهار گروه تقسیم کردند.

به گروه اول روزانه یک کپسول حاوی یک گرم زردچوبه، به گروه دوم کپسول حاوی دو گرم دارچین، گروه سوم هر دو کپسول و به گروه چهارم دارونما داده شد. سپس حافظه‌ کاری این افراد قبل و شش ساعت بعد از صبحانه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد، حافظه‌ کاری افرادی که زردچوبه مصرف کرده بودند، با افزایش قابل توجهی مواجه شد؛ درحالیکه هیچ تغییری در مصرف‌کنندگان دارچین مشاهده نشد.

محققان معتقدند، کارکامین موجود در زردچوبه به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی به پیشگیری از افسردگی، سرطان و التهاب مفاصل کمک می‎کند. نتایج این پژوهش در مجله Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition منتشر شد.

به گزارش اولی ها افزودن یک گرم زردچوبه به وعده صبحانه می‌تواند منجر به موجب بهبود حافظه‌ در افراد در معرض خطر اختلال شناختی و بیماران در مراحل اولیه دیابت شود.

کارکامین یکی از اجزای اصلی زردچوبه است که علاوه بر ایجاد رنگ زرد این ادویه، نقش مهمی در مهار واکنش‌های التهابی ایفا می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهند، کارکامین خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‎دهد. در جدیدترین پژوهش، تیم تحقیقاتی در تایوان به سرپرستی پروفسور «مارک والویست» از دانشگاه موناش استرالیا، ۴۸ مرد و زن بالای ۶۰ سال را با علائم پیش‌دیابت به چهار گروه تقسیم کردند.

به گروه اول روزانه یک کپسول حاوی یک گرم زردچوبه، به گروه دوم کپسول حاوی دو گرم دارچین، گروه سوم هر دو کپسول و به گروه چهارم دارونما داده شد. سپس حافظه‌ کاری این افراد قبل و شش ساعت بعد از صبحانه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد، حافظه‌ کاری افرادی که زردچوبه مصرف کرده بودند، با افزایش قابل توجهی مواجه شد؛ درحالیکه هیچ تغییری در مصرف‌کنندگان دارچین مشاهده نشد.

محققان معتقدند، کارکامین موجود در زردچوبه به دلیل خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی به پیشگیری از افسردگی، سرطان و التهاب مفاصل کمک می‎کند. نتایج این پژوهش در مجله Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition منتشر شد.

 





نظرات

تاریخ: 21/11/1398
پاسخ

همچنین بخوانید

هم اکنون دیگران می خوانند

ماجرای اظهار نظر سحر قریشی درباره ورود زنان ورزشگاه
رونمایی از آلبوم موسیقی عاشقانه های فریدون مشیری
فال روزانه چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۷
کریستین رونالدو و عشق اش / عکس
تعبیر خواب آب – معنای دیدن آب در خواب
عکس لاله اسکندری و همسرش
بازدید آنجلینا جولی از پایتخت داعش در عراق
تعطیلی دید در شب با آمدن رضا رشیدپور به تلویزیون + عکس
خطرات امنیتی تلگرام از نگاه کیهان
اشعار کودکانه امام حسین (ع) برای بچه ها