https://avaliha.ir

اولی ها آشپزی و تغذیهرژیم نوردیک چیست
شناسه خبر :103020
پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹
75 بازدید
پ

رژیم نوردیک چیست رژیم نوردیک غالباً در کشورهای نروژ،سوئد،دانمارک، ایسلند و گرینلند وجود دارد.  مثل بیشتر رژیم های مشهور مدیترانه ای، این رژیم در مورد کاهش وزن نیست. اما در عوض روشی است خوشمزه و لذت بخش برای خوردن غذاهای سالم.چه خوراکی هایی را می توانید بخورید؟ در این رژیم مواد پایه ای شامل : […]


رژیم نوردیک چیست

رژیم نوردیک غالباً در کشورهای نروژ،سوئد،دانمارک، ایسلند و گرینلند وجود دارد.  مثل بیشتر رژیم های مشهور مدیترانه ای، این رژیم در مورد کاهش وزن نیست. اما در عوض روشی است خوشمزه و لذت بخش برای خوردن غذاهای سالم.چه خوراکی هایی را می توانید بخورید؟
در این رژیم مواد پایه ای شامل :

  • غالب میوه ها، سبزیجات و غذاهای فصلی و طبیعی اگر امکان پذیر باشد.
  • همه حبوبات
  • همه غذاهای دریایی
  • گوشت های با کیفیت اما به مقدار کم
  • مواد غذایی که کمتر فراوری شده اند و غذاهای بدون شکر
  • غذاهای خانگی
  • غذاهایی که زباله را کاهش می دهند.

رژیم نوردیک – استفاده از توت در رژیم نوردیک

نه نیازی به ورزش های سخت هست نه  داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر و فقط با تکنیک های اختصاصی.خانواده توت ها قسمت زیادی از رژیم غذای نوردیک هستند. توت ها خوراکی های خوبی هستند زیرا وقتی شما مقدار زیادی از آن را بخورید به وزن تان اضافه نخواهد شد. توت ها منابع خوبی برای آنتی اکسیدان هستند که به انعطاف پذیری رگ ها و از بین بردن آرتروز و کاهش فشار خون کمک می کنند.

رژیم نوردیک – استفاده از روغن کانولا در رژیم نوردیک

رژیم مدیترانه ای ها حاوی روغن زیتون می باشد. ولی در رژیم نوردیک از روغن کانولا استفادهخواهد شد . روغن کانولا همانند روغن زیتون مقدار کمی چربی اشباع دارد. همینطور حاوی آلیفاتیک اسید و امگا 3 می باشد که به سلامت مغز کمک می کند.

رژیم نوردیک – استفاده از ماهی چرب در رژیم نوردیک

ماهی ها امگا 3 دارند، اسید چربی که بدن قادر به ساخت آن نیست. این ترکیبات می توانند به رفع بیماری های قلبی، کم کردن تولید پلاکت درون شریان ها، کاهش روسوب چربی در رگ ها (تری گلیسیرید). با ماهی های ساردین وسالمن بیشتر آشنا شوید. در رژیم غذایی نوردیک شاه میگو خیلی مصرف می شود. که دو یا سه بار در هفته مورد استفاده قرار می گیرند.

رژیم نوردیک – استفاده از لوبیا و نخود فرنگی در رژیم نوردیک

رژیم نوردیک پیشنهاد می کند که یکی از بزرگترین منابع کربوهیدرات و فیبر در رژیم روزانه لوبیا و نخود فرنگی می باشد که می توان به همراه جو، توت ها و سبزیجات مورد استفاده قرار بگیرند. آنها منبع خوبی از پروتئین هستند و می توانند جایگزین گوشت قرمز شوند. آن ها حاوی مقادیر زیادی ماده مغذی از جمله: آهن،ریبوفلاوین، B6، کلسیم، زینک هستند.

رژیم نوردیک – استفاده از سبزیجات ریشه ای در رژیم نوردیک

هویج، چغندر و سیب زمینی نمونه های عادی این نوع سبزیجات هستند. این سبزیجات کالری بالایی دارند، مقداربالایی فیبر وارد بدن می کنند که هضم را راحتر و قند خون را در حد نرمال نگه می دارند. این سبزیجات موادی را که به تقویت سلول ها کمک می کنند در خود دارند. کلسترول را کاهش می دهند و از عفونت جلوگیری می کنند.

رژیم نوردیک – استفاده از آجیل و دانه ها در رژیم نوردیک

آن ها منبعی از کربوهیدرات های پیچیده و فیبر هستند همانند جو، توت ها و سبزیجات. آجیل و دانه ها سرشار از زینک، مس، پتاسیم، ویتامین E، نیاسین، آنتی اکسیدان و چربی های غیز اشباع هستند.

رژیم نوردیک – نقش کلسترول در رژیم نوردیک

این رژیم غذایی به کاهش کلسترول بد خون افرادی که کلسترول بالایی دارند کمک می کند. یا برای افرادی که تا کنون موفق به کاهش وزن با دیگر رژیم ها نشده اند مناسب است. باید هر 4 تا 6 سال مقدار کلسترول خون خود را اندازه گیری کنید و افرادی که دچار بیماری قلبی هستند دفعات بیشتری باید کلسترول را اندازه گیری کنند.

رژیم نوردیک – تاثیر رژیم نوردیک بر چاقی شکم

زمانی که افراد رژیم غذای خود را به رژیم نوردیک تغییر می دهند، دچار کاهش وزن می شوند بخصوص چربی های اطراف شکم. این مفید تر است تا چربی های دیگر نقاط بدن را از دست بدهید. و اگر این رژیم را ادامه دهید می توانید مقدار بیشتری وزن کم کنید. مردم دانمارک به ادامه این رژیم را زیاد دوست دارند و از آن راضی هستند.

رژیم نوردیک – تاثیر رژیم نوردیک بر بیماری قلبی

کلسترول بد، فشار خون، گلوکز و سطح انسولین فاکتورهای مهم برای تشخیص بیماری قلبی هستند. به دلیل این که رژیم غذایی نوردیک باعث بهبود این بیماری ها می شود محققان اعتقاد دارند که این روش می تواند به سلامت قلب بیشتر کمک کند.

رژیم نوردیک – تاثیر رژیم نوردیک بر دیابت نوع دوم

مانند بیماری های قلبی این رژیم به درمان بیماری دیابت نوع 2 هم کمک خواهد کرد. این دلیلی است که پزشکان رژیم نوردیک را برای جلوگیری از بیماری های دراز مدت توصیه می کنند. ولی هنوز به مقدار مطالعه بیشتری برای مطمئن شدن نیاز است.

رژیم نوردیک – تاثیر رژیم نوردیک بر التهاب

التهاب بافت ها باعث ایجاد بیماری های از قبیل دیابت، بیماری قلبی، فشار خون بالا می شود که کیفیت و طول عمر کم می شود. رژیم غذایی نوردیک عالی ترین راه برای دور ماندن از این بیماری ها می باشد. البته رژیم غذایی فقط راه دوری از بیماری ها نیست. بلکه نیاز به ورزش منظم و خواب کافی نیز احساس می شود.

رژیم نوردیک – رژیم نوردیک حامی طبیعت است

یکی از قصد های رژیم نوردیک این است که دوستدار طبیعت است. رژیم غذایی که بیشتر بر مبنای گیاه خواری است پس قطعا برای طبیعت فایده دارد .

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:

قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.