https://avaliha.ir

اولی ها پزشکی سلامترژیم غذایی برای کم کردن وزن
شناسه خبر :103066
پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹
138 بازدید
پ

رژیم غذایی برای کم کردن وزن رژیم غذایی برای کاهش وزن – برای کاهش وزن سریع آب بنوشید با نوشیدن آب احساس سیری می کنید دراین صورت کمتر غذا می خورید. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز به لاغری کمک می کند و بدن تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرد. اگر 8 […]


رژیم غذایی برای کم کردن وزن

رژیم غذایی برای کاهش وزن – برای کاهش وزن سریع آب بنوشید

با نوشیدن آب احساس سیری می کنید دراین صورت کمتر غذا می خورید. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز به لاغری کمک می کند و بدن تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرد. اگر 8 تا 10 لیوان زیاد است میتوانید کمتر بنوشید و  فقط بدن را هیدراته نگه دارید که احساس تشنگی نکنید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن – ورزش‌ های سنگین برای کاهش وزن را کنار بگذارید

درست است، انجام دادن ورزش باعث سوزاندن کالری هایی میشود که از مواد غذایی بدست آورده اید ولی عموما واژه ی “ورزش و تمرین جسمانی” چیزی است که شما را از انجام ورزشهای سنگین باز میدارد و پس از زمان کوتاهی  انگیزه ی خود را از دست خواهید داد.

رژیم غذایی برای کاهش وزن – غذای مورد علاقه ی خود را سبک تر کنید

بدون اینکه احساس منع مصرف مواد غذایی را داشته باشید، سبک مصرف کردن است. هر غذا از مواد متفاوتی تشکیل شده است که میتوانید با حذف چند ماده از آن، میزان کالری بیشتر ماده غذایی را کاهش دهید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن – خودتان را مشغول کنید

خیلی از افراد میگویند هنگامی که حوصله مان سر میرود به سمت غذا میرویم یا زمانی که تلویزیون تماشا میکنیم و با کامپیوتر کار میکنیم بیشتر غذا میخوریم، در این موارد باید خودتان را به کارهایی مشغول کنید که در آنها عادات غذایی ندارید. نقاشی کنید، با دیگران گفت و گو و بحث کنید، پیاده روی را در برنامه خود داشته باشید!

رژیم غذایی برای کاهش وزن – تعداد وعده‌ های غذایی را بیشتر کنید

اصول کلی برای کاهش وزن، تقسیم یک وعده ی غذایی به چندین وعده است. مثلا  غذایی با ۱۰۰۰ کالری انرژی را در یک وعده مصرف کنید، برای مثال ۷۰ کالری از این انرژی صرف هضم کردن غذا در معده خواهد شد و ۹۳۰ کالری باقیمانده جذب بدن میشود. هرچه میزان وعده ها بیشتر باشد شما بیشتر وزن کم میکنید!

رژیم غذایی برای کاهش وزن – صبحانه در رژیم کاهش وزن

برای صبحانه می توانید یک تکه نان تست و یا هر نانی که از گندم تهیه شده باشد ، استفاده کنید . یا یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یا مربا نیز روی آن بمالید. کره بادام زمینی سرشار از فیبر و پروتئین است و به همین دلیل سطح قند خون شما را تنظیم می کند و باعث می شود برای مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید و کمتر گرسنه شوید. این نان را می توانید همراه مقداری ماست کم چرب و یا مقداری میوه بخورید. اگر به خوردن قهوه و یا چای عادت دارید می توانید یک فنجان قهوه و یا چای هم به این وعده اضافه کنید . به این ترتیب یک صبحانه سالم و کم چرب میل کرده اید و کالری مفیدی مصرف کرده اید.

رژیم غذایی برای کاهش وزن – میان وعده ها در رژیم کاهش وزن

یک سیب را نصف کنید و کم کم بخورید. یواش خوردن باعث می شود که بدن بتواند مواد غذایی را کاملا” جذب کند و در نتیجه شما برای مدت بیشتری احساس سیری می کنید و دیرتر گرسنه می شوید. روزی یک مشت آجیل بخورید ، آجیل از مقدار زیادی چربیهای مفید و ویتامین است .

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:

قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.