×
اخبار اقصادی و فرهنگی اخبار بین المللی اخبار پزشکی اخبار تکنولوژی اخبار جامعه اخبار حوادث اخبار سیاست خارجی اخبار سیاسی اخبار علمی و آموزشی اخبار فرهنگی و هنری اخبار کنکور و دانشگاه اخبار گوناگون اخبار ورزشی تصاویر خبری تیتر روزنامه
دنیای بازیگران شعر و ترانه فرش و گلیم فرهنگ زندگی مناسبت ها در ایران و جهان هنر و هنرمند هنرهای دستی اخبار فرهنگی و هنری تاریخ و تمدن
اخبار پزشکی ایدز و انواع اعتیاد بهداشت بانوان بهداشت کودکان بیماری ها و راه درمان پیشگیری بهتر از درمان تغذیه سالم داروهای گیاهی و طب سنتی رژیم درمانی ورزش درمانی
تور مسافرتی دانستنی های سفر عجایب گردشگری مکان های تاریخی ایران مکان های تاریخی جهان مکان های تفریحی ایران مکان های تفریحی جهان مکان های زیارتی ایران و جهان
اس ام اس هاس جالب بازی های محلی تصاویر جذاب و دیدنی خواندنی دیدنی داستان های خواندنی دنیای بازیگران دنیای ضرب المثل شهر حکایت فال و طالع بینی کارت پستال و تصاویر متحرک کاریکاتور و تصاویر طنز مطالب طنز و خنده دار معما و تست هوش
تزئینات عقد و عروسی شستشو ، نظافت ، لکه گیری مهارت های زندگی نکات مهم آشپزی نگهداری مواد غذایی هنر در خانه متفرقه
اخبار مد و ستاره ها دکوراسیون و چیدمان طلا و جواهرات لباس و کیف و کفش مد و مدگرایی
آرایش صورت آرایش مو سلامت پوست سلامت مو لوازم آرایشی
برای زندگی بهتر تست روانشناسی روانشناسی زناشویی روانشناسی کودکان فرزندان و امتحانات مشاوره خانواده والدین موفق
دانستنی های قبل از ازدواج نامزدی ، عقد و بعد از ازدواج کوچه پس کوچه های تفاهم رازهای موفقیت دانستنی های جنسی بارداری و زایمان دوران سالمندی
بازیگران بزرگان و مشاهیر خوانندگان ورزشکاران
آموزش انواع غذاها آموزش شیرینی پزی انواع مربا و ترشیجات خواص مواد غذایی غذاهای رژیمی نکات مهم آشپزی نگهداری مواد غذایی
شعر و قصه کودکانه سرگرمی کودکان روانشناسی کودکان رفتار از کودکی تا نوجوانی دانستنی های نوزادان خلاقیت در کودکان تغذیه کودک تعلیم و تربیت بیماری های شایع کودکان بهداشت مادر کودک بچه های سالم
کتابخانه مذهبی زندگینامه بزرگان دینی داروخانه معنوی اوقات شرعی اعمال مستحبی اصول و فروع دین احکام دینی احادیث و سخنان بزرگان آرامش سبز متفرقه دینی
اخبار تکنولوژی اختراعات جدید ترفندهای اینترنتی ترفندهای کامپیوتری گرافیک دستی و کامپیوتری موبایل ، لپ تاپ ، تبلت متفرقه اینترنت و کامپیوتر
آیا می دانید ؟ اخبار علمی چرا ، زیرا و چگونه رشته های تحصیلی زندگینامه شعرا و دانشمندان گزارش های علمی گیاهان ، حیوانات و آکواریوم نوآوری و کشفیات علمی
اخبار ورزشی تاریخچه رشته های ورزشی درمان با ورزش زیبایی اندام نتایج مسابقات ورزشی ورزش عمومی ورزشکاران
بازار خودرو تصاویر وسایل نقلیه جدول قیمت خودرو دنیای خودرو
سوپر استارها عکس اجتماعی عکس بازیگران عکس حوادث عکس حیوانات عکس خوانندگان عکس طنز عکس عاشقانه عکس ورزشی
کلیپ اجتماعی کلیپ حوادث کلیپ حیوانات کلیپ خنده دار کلیپ سرگرمی کلیپ عاشقانه کلیپ هنرمندان
تعبیر خواب
اس ام اس خنده دار اس ام اس عاشقانه اس ام اس مناسبتي
آهنگ پیشواز ایرانسل آهنگ پیشواز رایتل آهنگ پیشواز همراه اول
خانه » اخبار » اخبار جامعه » روش های کسب درآمد فیسبوک و یوتیوب

روش های کسب درآمد فیسبوک و یوتیوب

سایت یوتیوب و شبکه اجتماعی فیسبوک دو تا از سایت های پرطرفدار در جهان هستند که روش های تبلیغاتی خاص برای کسب درآمد دارند

 

تبلیغات یوتیوب و فیسوک

هر برندی دوست دارد تا جایی که امکان دارد افراد را به تماشای تبلیغات خود ترغیب کند، اما هر یک با استراتژی های خاص خود این کار انجام می دهد. درادامه قصد داریم روش های تبلیغاتی سرویس یوتیوب و شبکه اجتماعی فیسبوک را از جنبه های مختلف که عبارت اند از مخاطب، هدف مندی، هزینه و روش های تبلیغاتی Autoplay و Skippable مورد مقایسه قرار دهیم.

مخاطب

هدف اصلی از رفتن به سایت یوتیوب تماشا کردن ویدیو است بنابراین بازدیدکنندگان این سرویس ممکن است بیشتر در معرض تماشای تبلیغات قرار گیرند اما بر عکس فیسبوک، یک کاربر یوتیوبی بیشتر به لحاظ صوتی از محتوای تبلیغاتی استفاده می کند. با این حال افراد زمانیکه به فیسبوک خود سر می زنند ویدیوهای یوتیوب را می بینند که اکنون به طور متوسط در هر روز ۳ میلیارد ویدیو می باشد.

هدف مندی

به گزارش اولی ها برای تماشای یک ویدیوی تبلیغاتی از فیسبوک، فرد باید به اکانت شخصی خود وارد شود که این باعث می شود با توجه به اطلاعاتی که وی پیش از این در زمان ساخت اکانتش در مورد خود پر کرده است تبلیغات هدف مند شده شوند و بر اساس علایق، سن، و غیره برای فرد تبلیغات ارائه شود. یوتیوب هم از طبقه بندی های هدف مندی مشابه برای تبلیغات خود استفاده می کند اما طرز هدفمند کردن تبلیغات آن با فیسبوک از جهاتی متفاوت است.

هزینه

علاوه بر فروش مستقیم تبلیغات ویدیویی، فیسبوک و یوتیوب هر دو از ابزار “خود خدمات” استفاده می کنند، اما به روش های مختلف. تبلیغ کنندگان برای هر دوی این شرکت ها بودجه ای وارد می کند. برای مثال فیسبوک به برندها زمانیکه یک میزان مشخصی از لایک یا کامنت ها برای تبلیغ گذاشته شد هزینه می پردازد و یوتیوب بر اساس تعداد دفعاتی که یک ویدیوی تبلیغاتی در روز دیده می شود و همچنین متوسط مخاطبینی که از آن بازدید به عمل آوردند.

تبلیغات یوتیوب (Skippable) در مقابل تبلیغات فیسبوک (Autoplay)

یکی از مزایای تبلیغات یوتیوب در این است که تبلیغ کنندگان تنها زمانی که بازدیدکنندگان ویدیوی تبلیغاتی را تا آخر دیدند پول دریافت می کنند که در نتیجه هزینه دقیق هر بازدید را می توان تعیین کرد. فیسبوک از طرفی بعد از آنکه ویدیو پس از سه ثانیه مورد بازدید قرار می گیرد و لایک و کامت می خورد به تبیلغ کنندگان پول می دهد که البته اینگونه نمی توان با دقت کافی میزان هزینه ها را سنجید و عموما رده بندی بازدید از یک ویدیوی تبلیغاتی در فیسبوک در سه مرحله ۵۰، ۷۵، و ۱۰۰ درصدی است و بر اساس همین رده بندی به تبلیغ کنندگان وجه پرداخت می شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

كليه حقوق اين سایت متعلق به آژانس دیجیتال مارکتینگ نردبان مي باشد.