آرایش صورت سلامت پوست
آموزش انواع غذاها آموزش شیرینی پزی غذاهای رژیمی
آهنگ پیشواز ایرانسل آهنگ پیشواز رایتل آهنگ پیشواز همراه اول
اخبار بین المللی اخبار پزشکی اخبار تکنولوژی اخبار جامعه اخبار حوادث اخبار سیاسی اخبار فرهنگی و هنری اخبار گوناگون اخبار ورزشی تیتر روزنامه
اس ام اس خنده دار اس ام اس عاشقانه اس ام اس مناسبتي
مهارت های زندگی
بازیگران بزرگان و مشاهیر خوانندگان ورزشکاران
روانشناسی
ترول خنده دار
مد و مدگرایی
روانشناسی کودکان مشاوره خانواده
بارداری و زایمان دانستنی های جنسی
دنیای بازیگران
اخبار پزشکی
سوپر استارها عکس اجتماعی عکس بازیگران عکس حوادث عکس حیوانات عکس خوانندگان عکس طنز عکس عاشقانه عکس ورزشی
اخبار علمی گزارش های علمی
فال روزانه
اخبار فرهنگی و هنری دانلود آهنگ جدید سریال شعر و ترانه فیلم
اخبار ورزشی
کلیپ اجتماعی کلیپ حوادث کلیپ حیوانات کلیپ خنده دار کلیپ سرگرمی کلیپ عاشقانه کلیپ هنرمندان

روش های کسب درآمد فیسبوک و یوتیوب

روش های کسب درآمد فیسبوک و یوتیوبReviewed by admin on Feb 13Rating: 5.0روش های کسب درآمد فیسبوک و یوتیوبسایت یوتیوب و شبکه اجتماعی فیسبوک دو تا از سایت های پرطرفدار در جهان هستند که روش های تبلیغاتی خاص برای کسب درآمد دارند

سایت یوتیوب و شبکه اجتماعی فیسبوک دو تا از سایت های پرطرفدار در جهان هستند که روش های تبلیغاتی خاص برای کسب درآمد دارند

 

تبلیغات یوتیوب و فیسوک

هر برندی دوست دارد تا جایی که امکان دارد افراد را به تماشای تبلیغات خود ترغیب کند، اما هر یک با استراتژی های خاص خود این کار انجام می دهد. درادامه قصد داریم روش های تبلیغاتی سرویس یوتیوب و شبکه اجتماعی فیسبوک را از جنبه های مختلف که عبارت اند از مخاطب، هدف مندی، هزینه و روش های تبلیغاتی Autoplay و Skippable مورد مقایسه قرار دهیم.

مخاطب

هدف اصلی از رفتن به سایت یوتیوب تماشا کردن ویدیو است بنابراین بازدیدکنندگان این سرویس ممکن است بیشتر در معرض تماشای تبلیغات قرار گیرند اما بر عکس فیسبوک، یک کاربر یوتیوبی بیشتر به لحاظ صوتی از محتوای تبلیغاتی استفاده می کند. با این حال افراد زمانیکه به فیسبوک خود سر می زنند ویدیوهای یوتیوب را می بینند که اکنون به طور متوسط در هر روز ۳ میلیارد ویدیو می باشد.

هدف مندی

به گزارش اولی ها برای تماشای یک ویدیوی تبلیغاتی از فیسبوک، فرد باید به اکانت شخصی خود وارد شود که این باعث می شود با توجه به اطلاعاتی که وی پیش از این در زمان ساخت اکانتش در مورد خود پر کرده است تبلیغات هدف مند شده شوند و بر اساس علایق، سن، و غیره برای فرد تبلیغات ارائه شود. یوتیوب هم از طبقه بندی های هدف مندی مشابه برای تبلیغات خود استفاده می کند اما طرز هدفمند کردن تبلیغات آن با فیسبوک از جهاتی متفاوت است.

هزینه

علاوه بر فروش مستقیم تبلیغات ویدیویی، فیسبوک و یوتیوب هر دو از ابزار “خود خدمات” استفاده می کنند، اما به روش های مختلف. تبلیغ کنندگان برای هر دوی این شرکت ها بودجه ای وارد می کند. برای مثال فیسبوک به برندها زمانیکه یک میزان مشخصی از لایک یا کامنت ها برای تبلیغ گذاشته شد هزینه می پردازد و یوتیوب بر اساس تعداد دفعاتی که یک ویدیوی تبلیغاتی در روز دیده می شود و همچنین متوسط مخاطبینی که از آن بازدید به عمل آوردند.

تبلیغات یوتیوب (Skippable) در مقابل تبلیغات فیسبوک (Autoplay)

یکی از مزایای تبلیغات یوتیوب در این است که تبلیغ کنندگان تنها زمانی که بازدیدکنندگان ویدیوی تبلیغاتی را تا آخر دیدند پول دریافت می کنند که در نتیجه هزینه دقیق هر بازدید را می توان تعیین کرد. فیسبوک از طرفی بعد از آنکه ویدیو پس از سه ثانیه مورد بازدید قرار می گیرد و لایک و کامت می خورد به تبیلغ کنندگان پول می دهد که البته اینگونه نمی توان با دقت کافی میزان هزینه ها را سنجید و عموما رده بندی بازدید از یک ویدیوی تبلیغاتی در فیسبوک در سه مرحله ۵۰، ۷۵، و ۱۰۰ درصدی است و بر اساس همین رده بندی به تبلیغ کنندگان وجه پرداخت می شود.