روش های کسب آرامش

روش های کسب آرامش
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹-۰۵-۰۱
583 بازدید
زمان مطالعه: 4 دقیقه

روش های کسب آرامش رسیدن به آرامش اصلی یکی از در خواست های همیشگی بشر است و دراین جهت انسان تلاشهای بسیاری را انجام داده است.در زمانی که با پایین […]


روش های کسب آرامش

رسیدن به آرامش اصلی یکی از در خواست های همیشگی بشر است و دراین جهت انسان تلاشهای بسیاری را انجام داده است.در زمانی که با پایین ترین تلاش و فقط با کمی تغییر در سبک زندگی می توانید به آرامش برسید.

آرامش روحی

روش های کسب آرامش – چگونه می توان مغز و بدن خود را آرام کرد

اگر استرس دارید و در این فکر هستید که چطور استراحت کنید، از آنجا که چندین قدم ساده برای دور کردن تنش در بدن و ذهنتان وجود دارد.

  • باید آرام باشید

بیشتر مردم تنها سعی می کنند با ندیده گرفتن استرس، روی خود کار کنند و امیدوارند که عوامل استرس زا به سرعت تمام شوند. به همین دلیل، هنگامی که شما در نقطه احساسی مهمی قرار می گیرید و یا استرس دارید، بدون درک اینکه نیاز دارید، بر روی مدیریت استرس در زندگی و روانتان تمرکز کنید، غافلگیر می شوید. مهم است بدانید چه زمانی استرس زیادی دارید و باید آرام بگیرید. این کار را امتحان کنید و علائم استرس خود را بدانید و ببینید چه کارهایی می توانید در مورد آنها انجام دهید.

  • از لحاظ جسمی آرام باشید

به لحاظ فیزیکی، بدن شما می تواند سبب تسکین استرس می شود، چون که می توانید اضطراب را قطع کند و یک چرخه بازخورد منفی را توقف کند، که در آن ذهن شما با علامت دادن یک واکنش تنش فیزیکی به استرس پاسخ می دهد.تنش در بدنتان می تواند ناشی از این واکنش دهد ، سطح های استرس را بالا می برد که از لحاظ عاطفی احساسش می کنید. در این قسمت بعضی از تکنیک های محبوب برای استراحت فیزیکی آورده شده است:تمرینات تنفسی _ استراحت ماهیچه ای پیشرونده (PMR) _ ورزش

  • آرامش عاطفی و ذهنی

تجربه استرس تفکرات و احساس های شما را نیز مشمول می شود. امکان دارد فکر کنید که بسیاری با عوامل استرس زا مواجه هستید، و از ترس (احساس) در نتیجه، که می تواند همراه با این حس باشد و حتی نشان دهنده واکنش استرس شما باشد، را تجربه کنید.اغلب، فکر کردن دوباره به تفکرتان می تواند به شما کمک کند تا از نظر احساسی آرام شوید. موارد زیر می توانند به شما کمک کنند تا بهتر بتوانید افکار خود را درک کنید و این چرخه را به گونه ای تغییر داده که یاد بگیرید چگوه با استرس خود مواجه شوید:

  • تغیر صحبت های منفی به مثبت

یاد بگیرید که چگونه تفکرهای خود را به شکلی مثبت تغییر دهید تا راهی برای کاهش استرس باشد.یاد بگیرید که تحریف های شناختی شما چطور هستند، مثل به همه چیز یا هیچ چیز فکر کردن، تصمیم های افراطی، نتیجه گیری های فوری، تمرکز بر روی منفی ها، برچسب زدن و “بایدها” و همینطور طریقه درست کردن آن ها.

روش های کسب آرامش – روش های کسب آرامش روانی

تلاش برای ایجاد خوش بینی بیشتر:چطور می توان یک وضعیت تمدد اعصاب را حفظ کرد؟ مدتی که دانستید که چطور باید استراحت کنید، می توانید استرس کلی کمتری را تجربه کنید.  قدم بعدی یاد گرفتن طریقه حفظ وضعیت استراحت و یادگیری نحوه آرام شدن دوباره بعد از مواجهه با استرس در آینده است. اضافه کردن ویژگی های کلیدی به طریقه زندگی شما، می تواند به شما کمک کند تا منابع بیشتری برای مقابله با استرس را فراهم کنید و نسبت به این عوامل استرس زا کمتر واکنش نشان دهید.مورد های زیر می توانند به شما کمک کنند طریقه زندگی او را بهتر کنید و کمک می کند آرام شوید و به راحتی استرس زندگی خود را مدیریت کنید:تلاش کنید تا یک طریقه زندگی با استرس کمتر را انجام دهید، مانند یادگیری مهارت های تنفسی، انجام منظم ورزش، مدیتیشن، نوشتن در یک مجله و ایجاد رابطه .

روش های کسب آرامش – رسیدن به آرامش روحی

  • شنا کردن

به مدت 30 دقیقه شنا کردن، سه روز در هفته برای کم کردن سطح استرس، بهبود الگوهای خواب و پایین آوردن افسردگی و تنش مفید است. دنیای بیرون را فراموش کنید و در آب غوطه ور شوید.

  • گوش دادن به موسیقی

اگرحس می کنید تنشتان در حال افزایش است، موسیقی هایی همانند موسیقی کلاسیک را گوش دهید. یا ترانه هایی را پیدا کنید که خاطرات خوب و شادی را با آنها دارید. موسیقی، مانند شنا می تواند فشار خون و اضطراب را کاهش دهد. بیرون روید و از هندزفری استفاده کنید و با گوش دادن به موسیقی پیاده روی کنید.

روش های کسب آرامش – مراحل رسیدن به آرامش روحی

  • تجسم فکری

مکانی که خلوت پیدا کنید، نفس عمیق بکشید و خود را در ساحل خلوتی تصور کنید. سعی کنید همه چیز را تا جای ممکن دقیق تصور کنید. به بوها، صداها و برخورد نسیم ملایم بر روی صورتتان فکر کنید. توضیحی که ظاهرتان فکر کنید که چه لباس هایی پوشیده اید. چنانچه این کار را خوب انجام بدهید، می تواند برای استراحت به شما کمک کند.

  • بیرون رفتن و پیاده روی

یکی از روش های آسان برای ارام شدن ، خارج شدن از منزل است. تنفس ساده 10 دقیقه ای در هوای تازه می تواند تفاوت زیادی را ایجاد کند.

روش های کسب آرامش – آرامش روحی با انجام کارهای موثر

  • تنفس عمیق

هنگامی که استرس داریم، تنفس سطحی داریم و کمبود اکسیژن می گیریم. تلاش کنید تنفس خود را کم کنید و از دیافراگم تنفس کنید.

  • مدیتیشن

نگران نباشید، به تنفس خودتان گوش دهید و ذهنتان را باز کنید تا آنچه که بر روی شما وجود دارد را پاکسازی کنید. زمانی که استرس دارید و یا برای پیشگی روزانه، 5 تا 10 دقیقه این روش را امتحان کنید.

  • یوگا

برای شما اجبار نیست که تمرین تمام وقت یوگا را انجام دهید. خدمات بهداشتی و سلامتی خوبی در یوگا وجود دارد. بیشتر از شناگران می دانند که یوگا به شنا کردن آن ها کمک می کند. یوگا روش امتحان شده برای استراحت و بهبود آرامش کلی است.

  • فکتان را آرام کنید

فقط تنش فک یک مساله بزرگ برای کارمندان در موقعیت های اداری است. بیشتر ما استرس را در فک هایمان تحمل می کنیم. بیشتر ماها آن را نمی دانیم، اما این کار را می کنیم. سعی کنید دهان خود را به مدت 30 ثانیه باز نگه دارید و از بینی نفس بکشید.

  • چرت زدن کوتاه

یک چرت 20 دقیقه ای یک روش آسان برای استراحت است. خوابی که بیش از 30 دقیقه طول بکشد، شما را وارد خواب عمیق می کند. این کار شما را گیج می کند و می تواند غیر سازنده باشد.

  • درباره آن حرف بزنید

ما انسان ها اجتماعی هستیم. به اشتراک گذاشتن احساساتتان با یک دوست، راه خوبی برای آرامش شما است. برای مادرت درد دل کن یا به یکی از همکاران و یا دوستانت زنگ بزن.





پاسخی بگذارید


آموزش ارز دیجیتال