به اولی ها خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶
خانه » پزشکی سلامت » روشهای بهبود سلامت جسمی در کمتر از 60ثانیه
روشهای بهبود سلامت جسمی در کمتر از 60ثانیه

روشهای بهبود سلامت جسمی در کمتر از 60ثانیه

روشهای بهبودسلامت جسمی در کمتراز 60ثانیه

10روش برای بهبودسلامت جسمی در کمتراز 60ثانیه

 

۱- زردچوبه بخورید

نصف قاشق چایخوری زردچوبه را در داخل کمی آب کرم حل کرده و بالا بکشید. شاید مزه ی بسیار خوبی نداشته باشد اما به طور قطع گوارش شما را بهبود بخشیده، مانع از نفخ در معده و روده شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش خواهد داد.

۲- از آسانسور پیاده شوید

اگر همیشه از آسانسور استفاده می کنید بهتر است در یک طبقه مانده به طبقه ی مورد نظرتان از آسانسور پیاده شده و آن یک طبقه را از پله ها بالا بروید. وقتی که به این روش عادت کردید تعداد طبقه ها را افزایش دهید و هر بار از پله های بیشتری پیاده بالا بروید.

۳- در هنگام مسواک زدن روی تعادل بدن خود کار کنید

هنگامی که دندان هایتان را مسواک می زنید سعی کنید روی یک پایتان بایستید. شاید بقیه فکر کنند دیوانه شده اید اما این نکته ی ورزشی ساده باعث بهبود تعادل بدنی شده و ستون فقرات شما را تقویت خواهد کرد.

۴- روزی یک سیب بخورید

اگر می خواهید در هنگام صبح سرحال باشید بهتر است به جای خوردن قهوه در صبحانه یک عدد سیب بخورید. قند طبیعی موجود در سیب به شما یک سرحالی و انرژی کوتاه مدت سالم را می دهد که بسیار بهتر از کافئین موجود در قهوه خواهد بود.

۵- قهوه سیاه بخورید

اگر واقعاً به قهوه علاقه ی فراوانی داشته و نمی توانید آن را در صبحانه نادیده بگیرید بهتر است از قهوه ی سیاه و تلخ استفاده کنید. قهوه ی بدون شکر و کمتر از دو فنجان در روز بسیار برای شما مفید خواهد بود.

۶- غذایتان را خوب بجوید

غذاهای سفت مانند استیک و سبزیجات برای خرد شدن کامل دستکم به ۳۰ بار جویده شدن نیاز دارند. خرد نشدن کامل و مناسب غذا باعث هضم نامناسب غذا، سوزش معده و یبوست خواهد شد.

۷- آب را فراموش نکنید

آیا از خوردن آب خالی خسته شده اید؟ چند تکه لیمو ترش و خیار را در داخل یک بطری آب بریزید و تمام روز از نوشیدن آن لذت ببرید.

۸- هر صبح حرکت ورزشی مورد علاقه خود را ۲۰ بار انجام دهید

بهترین روش برای شروع یک روز خوب رفتن به باشگاه و ورزش کردن است اما اگر دیر بیدار می شوید یا وقت کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی در اول روز را ندارید بهتر است هر روز صبح بعد از بیدار شدن ۲۰ تکرار از تمرین ورزشی مورد علاقه ی خود را انجام دهید، برای مثال شنا بروید، درازنشست انجام دهید یا پروانه بزنید یا هر تمرین دیگری که دوست دارید. این کار بدن شما را سرحال آورده و برای ادامه ی روز آماده خواهید بود.

۹- قبل از کشیدن سیفون دستشویی بهتر است درب آن را ببندید

اگر این کار را نکنید ذرات کثیف آب از توالت خارج شده و روی فضای داخلی دستشویی خواهند نشست بخصوص اگر وسایل نظافت شخصی تان مانند مسواک و صابون نیز در همان محل باشد. پس اگر نمی خواهید با آب کثیف دستشویی دندان هایتان را مسواک بزنید بهتر است قبل از کشیدن سیفون درب توالت را ببنید.

۱۰- استرس زدایی کنید

سلامت روحی نیز به اندازه ی سلامت جسمی اهمیت دارد. اگر فکر می کنید دچار استرس و اضطراب شده اید هر کاری که در حال انجام آن هستید را متوقف کرده و چشم هایتان را ببندید. سپس ۵ نفس عمیق بکشید و ذهن خود را از افکار منفی و ناراحت کننده خالی نمایید.
۱۰ روش برای این که در کمتر از ۶۰ ثانیه سلامت جسمی خود را بهبود ببخشید


اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب برای سایت اولی ها محفوظ است