به اولی ها خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶
خانه » پزشکی سلامت » تغذیه مناسب میوه های فصل پاییز
تغذیه مناسب میوه های فصل پاییز

تغذیه مناسب میوه های فصل پاییز

تغذیه مناسب میوه های فصل پاییز

برای مراقبت از خود در فصل سرما بهتر است از مواد خوراکی که در اینفوگرافی زیر معرفی شده است استفاده کنید.

داشتن تغذیه ای سالم از جمله موراددی است که در سلامتی هر فرد نقش ویژه ای دارد. کشور ایران به واسطه داشتن 4 فصل متنوع، فراوانی زیادی در انواع میوه و خوردنی ها دارد.

باتوجه به اینکه هم اکنون در فصل پاییز هستیم، باید گفت این فصل سرشار از میوه‌های متنوعی است که در کشور ما به فراوانی یافت می‌شود. میوه هایی همچون خرمالو، انار، زالزالک، ازگیل، پسته تازه، به، لیموشیرین، نارنگی، گلابی و …

در ادامه شما را با خواص خارق العاده میوه‌های پاییزی آشنا می‌کنیم.

لیموشیرین:کاهش وزن- رفع عفونت ها-کاهش تب- بهبود یبوست-بهبود حالت تهوع و استفراغ- مفید برا ی بیماری های دهانی-وضوح بینایی-پوستی روشن و شفاف.

زالزالک:کنترل فشار خون- کاهش کلسترول و استرس-سلامت قلب.

پسته تازه:کاهش کلسترول و فشار خون-مقابله با سرطان-تقویت سیستم ایمنی-خون ساز – مناسب برای پوست.

به: شادی و نشاط-تقویت کننده قلب- مفید برای زخم معده-نرم کننده سینه-کمک به هضم غذا-از بین برنده بوی بد دهان – مفید برای کاهش وزن-ضد سرطان -کنترل فشار خون و کلسترول-ضد ویروس .

انار:کنترل کلسترول-بهبود سیستم ایمنی -محافظت دربرابر سرطان-کندی روند پیری-جوانی و شادابی پوست-بهبود کم خونی -پیشگیری از دیابت- تصفیه کننده خون-تسکین بیماری های التهابی -تقویت قلب.

ازگیل:سم زدایی از بدن-کاهش فشار خون-پیشگیری از بیماری های کلیوی-ضد اسهال – تقویت اعصاب -معالجه ورم معده-درمان برفک دهان.

تغذیه مناسب میوه های فصل پاییزبا میوه‌های پاییزی از بیماری‌های این فصل در امان بمانید

 

برای خندیدن و شاد بودن کلیک کنید

loading...

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب برای سایت اولی ها محفوظ است