پیشنهاد می‌کنیم فردا صبح به جای خوردن نون و پنیر و گردو و چایی که هرروز در وعده‌ی صبحانه‌ی‌تان میل می‌کنید، این ترکیب جذاب و خوشمزه را امتحان کنید.

۱- بشقاب ضدالتهابی: آناناس، گیلاس، بلوبری

آناناس سرشار از ویتامین C است و حاوی آنزیمی به‌نام بروملین است که باعث می‌شود التهاب روده کاهش پیدا کند. همچنین عملکرد سیستم قلبی را افزایش داده و هضم را راحت می‌کند.

این میوه را با بلوبری ترکیب کنید معجون ویتامینه‌ی مقوی شده که حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E می‌باشد. برخی از گیلاس‌های ترش نیز حاوی مقادیر بالای ترکیبات فنولیکی است که خاصیت ضدالتهابی انفجاری بر بدن دارد.

۲- بشقاب تقویت کننده‌ی ایمنی بدن: گریپ‌فروت، کیوی، توت‌فرنگی

آیا احساس ضعف و خستگی می‌کنید؟ آیا شما هم در طول روز مدام بی‌حال هستید؟ آیا احساس می‌کنید هرجا و در هرموقعیتی که هستید، رختخواب‌تان را پهن کنید و بخوابید؟

ترکیب گریپ فروت، کیوی و توت‌فرنگی کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن شما و هرآنچه که برای سلامت شما نیاز است در بدن شما مهیا شود.

بفرمایین یک بشقاب پنی سیلین میل کنید! 

کیوی یک منبع غنی از ویتامین C است. مصرف این میوه ی ملث به تقویت سیستم ایمنی بدن ما کمک کرده و از انتشار رادیکال‌های آزاد که منجر به انواع سرطان، دیابت، نارسایی‌های قلبی، آسیب‌های مغزی، مشکلات عضلانی، پیری زودرس، آسیب‌های چشمی و در کل ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود، جلوگیری می‌کند.

رادیکال آزاد؟؟؟ یعنی چی؟

اما واقعا رادیکال های آزاد چیست و از کجا می آید؟ هنگامی که سطح آنتی اکسیدان های بدن به دلایل مختلفی همچون تغذیه نا مناسب و ورود مواد سمی مختلف به بدن پایین می آید سیستم ایمنی بار زیادی را تحمل می کند و روند پیری سریع‌تر می شود. برای این‌که بدانید بهترین راه محافظت از بدن شما در برابر آسیب‌های مخرب رادیکال‌های آزاد چیست باید بدانید که نظریه‌های متفاوتی وجود دارد و عوامل مختلفی از جمله نوع سبک زندگی، عادات غذایی که دنبال می‌کنید و میزان فعالیت بدنی شما در نقش رادیکال‌های آزاد بر بدن شما موثر است.

گریب‌فروت و توت‌فرنگی نیز حاوی ویتامین C هستند( حتی از پرتقال که اولین میوه‌ای است که ما را یاد ویتامین C می‌اندازد، بیشتر ویتامین C دارند.) که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و همچنین پوست شما را شفاف‌تر و بهتر می‌کند.(قابل توجه خانم‌ها!)

دانه‌های توت‌فرنگی سرشار از ویتامین C،A و مواد معدنی بوده که هرکدام تاثیر ویژه‌ای بر سیستم ایمنی بدن خواهد گذاشت. حال تصور کنید اگر این بمب ایمنی را همزمان مصرف کنید چه تاثیری بر سیستم ایمنی بدن شما خواهد گذاشت.

این بشقاب، حکم پنی سلین برای بدن شما دارد. درنتیجه هر زمان مجبورید در یک مکان عمومی و شلوغ مدت طولانی به سر ببرید، پیش از آن، ضامن این بمب را بکشید و این ترکیب را میل کنید.

۳- بشقاب حاوی آنتی اکسیدان: انجیر، انگور قرمز، انار

این سه میوه دارای آنتی‌اکسیدان و یک دسته قوی برای مبارزه با بیماری‌ها است. بدن ما را از آسیب‌ ایمن نگه داشته و ما را شاداب نگه می‌دارد.

ماده ای که در انگور قرمز وجود دارد باعث می‌شود، دارای خاصیت ضدپیری و جوانسازی دارد. انگور دارای لوتئین و زیگسانتین بالا است که باعث بهبود بینایی شده و اثرات مضری را که اشعه‌ی ماورابنفش بر روی بدن ما می‌‌گذارد به حداقل می‌رساند.

با همین شعار آنتی اکسیدان‌های لازم را به بدن خود تزریق کنید.

انار نسبت به سایر میوه‌ها دارای خاصیت آنتی‌اکسیدان بیشتری است که موجب کاهش هرچه بیشتر رادیکال‌های آزاد شده و به پاکسازی پوست کمک می‌کند.

انجیر‌ها نه تنها میوه‌های خوشمزه و خوش خوراکی هستند از سویی سرشار از مواد معدنی، پتاسیم، کلسیم،منیزیم، آهن است و منبع غنی از ویتامین‌های E، A، K می باشد.

خوردن این میوه‌ها همانند این است که یک بشقاب آنتی‌اکسیدان مقابل خود گذاشته و با بیماری‌ها مقابله می‌کنید و سلامت و جوانی‌تان را تضمین می‌کنید.

دکتر دونالد هرسلود می گوید:

توانایی ما برای تولید رادیکال آزاد با افزایش سن کاهش می یابد. دلیل این که آنتی اکسیدان ها اغلب با عنوان ترکیبات “ضد پیری” شناخته می شود این است که باعث جلوگیری از بیماری هایی می شود که به مرور زمان و با افزایش سن ایجاد می شود . افزودن خوراکی های آنتی اکسیدانی به برنامه غذایی روزانه به ما کمک می کند عمر بیشتر و زندگی سالم تری داشته باشیم.

۴- بشقاب تصفیه‌کننده و رفع سموم: گوجه‌فرنگی، هندوانه، لیموشیرین

سموم بدن ما با خوردن مواد غذایی که خاصیت سم‌زدایی دارند، از بدن ما دفع می‌شود.

بفرمایین یک قاچ هندوانه!

اجازه دهید از میوه‌ی خوشمزه‌ی تابستانی شروع کنیم. هندوانه دارای ۹۲ درصد آب و حجم زیادی از مواد سم‌زدا به‌نام گلوتاتیون است. گلوتاتیون یک آنتی‌اکسیدان ضروری بدن است که شامل سه آمینو اسید به‌نام‌های: گلوتامین، گلایسین و ساستین می‌باشد. این ماده علاوه بر تولید به صورت طبیعی و توسط سلول‌ها، به صورت مکمل یا تزریق نیز برای افرادی که سطح گلوتاتین بدن آن‌ها کاهش یافته است، مصرف می‌شود. هندوانه منبع استثنایی از لیکوپن و ویتامین A و ویتامین C است. خوردن تنها یک قاچ هندوانه لیکوپن مورد نیاز روزانه را به شما می‌دهد. ۱۰۰ گرم هندوانه در مقایسه با مقدار برابر گوجه‌فرنگی، دارای لیکوپن بیشتری است.

حالا سوالی که مطرح می‌شود اینجاست که اصلا لیکوپن چیست؟

اگر به اندازه‌ی کافی در رژیم غذایی خود از لیکوپن استفاده کنید، به دلیل کاهش کلسترول، بروز بیماری‌های قلبی در شما معمولا غیرممکن می‌شود. این مواد دارای خاصیت ضدپیری هستند که سبب کاهش بیماری‌های مرتبط با افزایش سن می‌شوند. افرادی که در رژیم غذایی خود مقادیر کافی لیکوپن دریافت می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند. درنتیجه می‌توانید راز جوان ماندن خود را در مصرف ترکیبی‌هندوانه، گوجه فرنگی و لیمو شیرین پیدا کنید.

تا تلخ نشده نوش جان کنید!

اولین و قطعی ترین تجویزی که پس از سرماخوردن شنیده‌اید، قطعا لیمو شیرین بوده است. لیمو شیرین خاصیت قلیایی فوق العاده بالایی دارد که خاصیت آنتی ویروس و آنتی باکتریال این میوه را سبب شده‌است. اولین نوشیدنی روزانه ی‌تان می‌تواند ترکیب آب این میوه با آب خیار باشد که کنار آن مقداری جعفری هم می‌توانید جهت تزیین قرار دهید. به اصطلاح هرچه سم اضافه در بدن شما باقی مانده، می‌شورد و با خود می‌برد.

رب بخورید!

این قسمت هم با گوجه فرنگی‌های مجلسی یا خام یا پخته یا رب شده یا… می‌توانید بسیاری از مواد مورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید. این ماده یک منبع فوق العاده از آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها، آهن و کولین است که به فعالیت کبد و سم زدایی کمک می‌کند. اگر گوجه ‌فرنگی به صورت خام مصرف شود، مقدار زیادی از لیکوپن آن به دلیل هضم ‌نشدن از بدن دفع می ‌شود. عمل پختن، دیواره سلولی گوجه‌ فرنگی را شکسته و باعث می‌ شود لیکوپن در دسترس بدن قرار گیرد و بیشتر جذب شود. لیکوپن رب گوجه‌ فرنگی، سس گوجه‌ فرنگی، کنسرو گوجه ‌فرنگی در مقایسه با گوجه ‌فرنگی خام بیشتر و قابلیت جذب آن هم بیشتر است.

از بین دو گوجه فرنگی، بهترین آن‌ها گوجه ای است که در برابر نور خورشید خشک شده که میزان لیکوپن آن ۲۰ برابر بیشتر از لیکوپن موجود در گوجه فرنگی خام است.

۵- یک بشقاب رنگی زیبا: شاتوت، انبه هندی، طالبی

این بشقاب دقیقا همان چیزی است که شما باید در صبح قبل از بروز هر اتفاق بزرگ و مهمی میل کنید.

پاپایا (انبه هندی) یک میوه‌ای شبیه به گلابی است که معمولا طولی حدود ۲۰ اینچ دارد. این میوه یک مزه‌ی شیرین و رنگی زرد دارد و منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌هایی مانند کاروتن، ‌ویتامین C، فلانوئید، ویتامین‌هایB، فولات و اسید پانتوتنیک و همچنین مواد معدنی نظیر پتاسیم،‌ منیزیم و فیبر می‌باشد. هر دو این گروه تغذیه‌ای،‌ سلامت سیستم قلبی ـ عروقی را تقویت می‌کند و همچنین از ابتلاء ‌به سرطان روده جلوگیری می‌نماید. ضدالتهابی بوده و موجب کاهش کلسترول می‌شود. بعلاوه پاپایا حاوی، پاپین، آنزیمی برای درمان آسیب‌هایی که در ورزش بوجود می‌آید و رفع آلرژی است.

این میوه در اکثر کشورهای دنیا مانند برزیل، مکزیک هند ،اندونزی،زئیر و امریکا یافت می‌شود.

شاتوت، میوه‌ی خوشمزه و کم شکر که یک پک آماده از آنتی اکسیدان و ویتامین A و C به شما می‌دهد.

ضامن بمب مولتی ویتامین را بکشید

گرمک، یک میوه ی خوشمزه حتی برای دیابتی‌ها است. شفافیت پوست  و موی شما را به ارمغان می‌آورد. خواص گرمک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ابتلای به بیماری آرتریت و کمک به مدیریت بیماری دیابت می‌شود. با خوردن گرمک، دراصل ضامن یک بمب حاوی مولتی ویتامین را در بدن خود کشیده‌اید. مواد مغذی گرمک، شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین و آب است. ویتامین و ریزمغذی‌های موجود در یک گرمک شامل ویتامین A، بتا کاروتن، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین B9، ویتامین C و ویتامین K هستند. همچنین مواد معدنی موجود در این میوه شامل پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفرو روی است.

۶-بشقاب انرژی‌زا: موز، آووکادو، سیب

سری بعد که می‌خواهید قبل یا بعد از تمرین انرژی زا مصرف کنید، این بشقاب را پیشنهاد می‌دهیم. این پک انرژی‌زا شامل میوه‌هایی است که سوخت مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند.

 انرژی زا بزن شارژ شی

موز سرشار از انرژزی است که به هر ورزشکاری توصیه می‌شود قبل از تمرین بخورد. چربی‌های موجود در آووکادو نیز سبب می‌شود غذا دیرتر هضم شود. پیشنهاد می‌کنیم این میوه را بعد از غذا میل کنید تا هضم دیرتر شود و انرژی شما ماندگارتر شود. سیب هم که دارای یک منبع فیبر فوق العاده است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد.

اگر به دنبال یک بمب انرژی هستید، این بشقاب برای شماست. بفرمایید میل کنید!

حالا میوه چی بخوریم؟

همه‌‌ی این میوه‌ها دارای ترکیبات فوق العاده ای هستند که برای بدن ضروری هستند. از آنتی‌اکسیدان‌ها و خاصیت ضدالتهابی آن‌ها گرفته تا طعم و رنگ معرکه ی آن‌ها. این ترکیبات، موجب بروز واکنش‌هایی در بدن شده که در نهایت برای سلامت ما امری ضروری محسوب می‌شود.