به اولی ها خوش آمدید - امروز : جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶
خانه » پزشکی سلامت » انتخاب ورزش مناسب بر اساس گروه خونی افراد
انتخاب ورزش مناسب بر اساس گروه خونی افراد

انتخاب ورزش مناسب بر اساس گروه خونی افراد

انتخاب ورزش مناسب بر اساس گروه خونی افراد: همانطور که می‌دانید گروه خونی افراد متفاوت است و هر یک از این گروه‌های خونی ویژگی‌های ژنتیکی خاص خود را دارند . به تازگی نظریه‌ای مطرح شده است که بیانگر این است که تنظیم فعالیت‌های ورزشی متناسب با گروه خونی ، می‌تواند برای تندرستی افراد نتیجه بهتری داشته باشد.

varzesh (1)

طبق این نظریه هر فرد می بایست علاوه بر پیروی از رژیم غذایی مناسب گروه خونی خود ، برای کاهش فشار روحی و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها ، به انجام ورزش های مناسب گروه خونی خود نیز بپردازد.  در این بخش از مجله اینترنتی اولی ها قصد داریم به بررسی انتخاب ورزش مناسب بر اساس گروه خونی افراد مناسب با چهار گروه خونی O – A – B – AB بپردازیم . لطفا همراه ما شوید .

varzesh (2)

گروه خونی O

انجام تمرینات سخت ورزشی برای این گروه مفید و ضروریست و به دارندگان گروه خون O در غلبه بر فشارهای روحی ، کم کردن وزن ، تزکیه روح و تعادل روانی کمک شایانی می نماید. تمرینات ورزشی پیشنهادی برای گروه خون O عبارتند از :

تمرینات ورزشی مدت زمان (دقیقه) تعداد دفعات (در هفته)
آیروبیک ۴۰-۶۰ ۳-۴
شنا ۳۰-۴۵ ۳-۴
ورزش های رزمی ۶۰ ۲-۳
تمرین با دستگاه ها ۳۰-۴۵ ۳
دوچرخه سواری ۳۰ ۳
پیاده روی تند ۳۰-۴۰ ۵

varzesh (3)

گروه خونی A

پیروی از روش های مناسب مانند یوگا ، تمرکز و استراحت می تواند از انواع هیجانات روحی و ایجاد استرس و تنش در دارندگان گروه خون A به شدت کاسته و از ابتلا آنها به انواع سرطان ها و بیماری های عصبی و امراض قلبی جلوگیری می کند. تمرینات ورزشی پیشنهادی برای گروه خون A عبارتند از :

تمرینات ورزشی مدت زمان (دقیقه) تعداد دفعات (در هفته)
آیروبیک آرام ۴۰-۶۰ ۲-۳
شنا ۳۰-۴۵ ۳-۴
ورزش های رزمی ۶۰ ۲-۳
تای چی (ورزش سکون) ۳۰-۴۵ ۳-۵
یوگا ۳۰ ۳-۵
پیاده روی تند ۲۰-۴۰ ۲-۳
گلف ۶۰ ۲-۳
نرمش (کششی) ۱۵ ۳-۵

varzesh (4)

گروه خونی B

انجام انواع ورزش ها همچون پیاده روی دسته جمعی ، دوچرخه سواری ، ورزش های ملایم رزمی برای دارندگان گروه خون B مناسب تر از انجام انواع ورزش های رقابتی همچون بسکتبال و فوتبال است و این گروه نیاز به تمرین های تسکین روانی دارند. تمرینات ورزشی پیشنهادی برای گروه خون B عبارتند از :

تمرینات ورزشی مدت زمان (دقیقه) تعداد دفعات (در هفته)
آیروبیک آرام ۴۵-۶۰ ۳
شنا ۳۰-۴۵ ۳
ورزش های رزمی ۳۰-۶۰ ۳
تای چی (ورزش سکون) ۴۵ ۲
یوگا ۴۵ ۲
پیاده روی ۳۰-۶۰ ۳
گلف ۶۰ ۲
نرمش ۳۰-۴۵ ۳
دوچرخه سواری ۴۵-۶۰ ۳

varzesh (5)

گروه خونی AB

دارندگان گروه خون AB برای کاهش استرس و تنش و همچنین جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها می بایست از روش هایی همچون یوگا ، تمرکز و استراحت پیروی کنند. ورزش هایی مانند پیاده روی ، شنا و دوچرخه سواری نیز برای این گروه بسیار مفید است. تمرینات ورزشی پیشنهادی برای گروه خون AB عبارتند از :

تمرینات ورزشی مدت زمان (دقیقه) تعداد دفعات (در هفته)
آیروبیک آرام ۳۰-۴۵ ۲-۳
شنا ۳۰ ۳-۴
ورزش های رزمی ۶۰ ۲-۳
تای چی (ورزش سکون) ۳۰-۴۵ ۳-۵
یوگا ۳۰ ۳-۵
پیاده روی تند ۲۰-۴۰ ۲-۳
گلف ۶۰ ۲-۳
نرمش ۱۵ ۳-۵
دوچرخه سواری ۴۵-۶۰ ۳
رقص ۳۵-۴۰ ۲-۳

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب برای سایت اولی ها محفوظ است