توصیه های غذای برای افزایش وزن کودک

افزایش وزن کودک
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹-۰۵-۰۲
5218 بازدید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

توصیه های غذایی برای افزایش وزن کودک یکی از نگرانی‌ های والدین تغذیه کودک و وزن‌ گیری کودک است. البته مادران باید دقت کنند که به حساسیت اطرافیان نسبت به […]


توصیه های غذایی برای افزایش وزن کودک

یکی از نگرانی‌ های والدین تغذیه کودک و وزن‌ گیری کودک است. البته مادران باید دقت کنند که به حساسیت اطرافیان نسبت به وزن و فرزندشان اهمیت ندهند و تنها نظر پزشک متخصص کودک را مدنظر قرار دهند.

توصیه های غذایی برای افزایش وزن کودک – کمک به افزایش وزن کودک

با فرض این که کودک شما هیچ مشکل پزشکی ندارد، بهتر است به او کالری بیشتری بدهید. برای بعضی از کودکان افزایش غذاهای سالم چرب که برای قلب ضرری ندارند، مانند آووکادو، گردو، بادام و روغنهای نباتی کالری بیشتری دارند و به رشد کمک میکند. زمان غذاخوردن را طولانی تر کنید. همچنین، به کودکتان اجازه ندهید خود را مشغول کاری کند و از خوردن وعده‌های غذایی دست بکشد. اگر می‌خواهید کودکتان اضافه وزن پیدا کند، لازم است که مرتب غذا بخورد.

توصیه های غذایی برای افزایش وزن کودک – معرفی وعده های غذایی برای افزایش وزن کودک

لبنیات باید بخش مهمی از برنامه غذایی کودک شما در روز باشد. خوردن لبنیات علاوه بر اینکه به سلامتی فرزند شما میفزاید می‌تواند باعث وزن گیری او شود.مثلا  می‌توانید از شیر پرچرب، ماست میوه‌ای، انواع خامه، کره و… استفاده کنید.

  • برای وزن‌گیری بهتر کودک باید خوراکی‌هایی را در برنامه غذایی روزانه او بگنجانید که سرشار از پروتئین و فیبر باشند مثل موز یا کره بادام‌زمینی که همچنین سرشار از مواد مقوی است.
  • استفاده از روغن مایع یا در پخت غذاهای کودک می‌تواند به وزن‌گیری او کمک کند. مثلا می‌توانید از خوراکی‌هایی مانند سیب‌زمینی استفاده کنید. ذرست کرذن پوره سیب زمینی با استفاده از کره و استفاده از این مکمل غذایی در کنار غذاهای مختلف به وزن گیری کودک شما کمک میکند.
  • غلات بخش مهمی از رژیم غذایی همه افراد مخصوصا کودکان است. استفاده از غلات مختلف مانند گندم، جو، ماش و… به صورت استفاده در انواع سوپ می‌تواند این نیاز اساسی را مرتفع کند. استفاده از جوانه ماش و پودر جوانه گندم می‌تواند مقدار زیادی از مواد مغذی را در حجم کم در افزایش وزن او کمک کند.
  • مواد غذایی موثر بعدی برای کودک گوشت است.  گوشت می‌تواند علاوه بر تامین نیاز بدن به مواد مغذی آن باعث وزن‌گیری بهتر کودک شود.
  • به بچه‌ها بعد از غذا دسرهای سالم و مقوی بدهید. مخصوصا کودکانی که نیاز به وزن‌گیری دارند باید از مواد غذایی مانند خرما و شیر به عنوان دسر استفاده کنند. همچنین دانه‌هایی مانند کشمش و گردو و ترکیب آنها با این مواد غذایی بسیار ارزشمند است.
  • یک نکته مهم که نباید آن رافراموش کرد این است  که باید خوردن تنقلات را در کودکانی که وزن گیری خوبی ندارند متوقف کرد. خوردن انواع کیک، شیرینی، شکلات، چیپس، پفک، آبمیوه و… آن هم در بین وعده‌های غذایی کاملا نادذست است و باید این مواد را از دسترس کودک خارج کرد. چون علاوه بر اینکه خالی از مواد مفید و ضروری بدن است بلکه جلوی اشتهای کودک را میگیرد. در نتیجه کودک با کمبود وزن مواجه می‌شود.




پاسخی بگذارید


آموزش ارز دیجیتال