افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵
خانه » پزشکی سلامت » رژیم غذایی مناسب برای بهبود عملکرد جنسی
رژیم غذایی مناسب برای بهبود عملکرد جنسی

رژیم غذایی مناسب برای بهبود عملکرد جنسی

رژیم غذایی مناسب برای بهبود عملکرد جنسی خوردن غذا های مناسب با مقادیر کافی ویتامین و مواد معدنی نقش مهمی در عملکرد جنسی مرد و زن دارد

تاثیر غذا بر عملکرد جنسی

تاثیر غذا بر عملکرد جنسی

تغذيه و رژيم غذايي نقش مهمي در عملکرد جنسي و قدرت باروري هر دو جنس دارد.

به گزارش اولی ها الگوي تغذيه مناسب و دريافت مقادير كافي ويتامين ها و مواد معدني از جمله ويتامين هاي گروه B، ويتامينE ،A و عناصر روي، منيزيم، سلنيوم و … نقش مهمي در سلامت سيستم تناسلي، حفظ و بهبود قدرت باروري، توليد هورمون هاي جنسي، رشد و نمو ديواره رحم، توليد اسپرم و تشكيل سلول تخم دارند.

بر اساس مطالعه اي که در نشريه طب جنسي به چاپ رسيد مشخص شد که مصرف غذاهاي دريايي توسط زنان مبتلا به ديابت موجب مي شود که اين زنان عملکرد جنسي بهتري داشته باشند.

مصرف غذاهاي دريايي در مردان نيز موجب بهبود توانايي نعوظ در آنان مي شود. متخصصان معتقدند که پيروي از رژيم غذايي مديترانه اي که سرشار از ميوه ها، سبزيجات، روغن زيتون و ماهي مي باشد، عملکرد جنسي را در هر دو جنس بهبود مي بخشد. از سوي ديگر مصرف کافئين، الکل، سيگار و بي تحرکي موجب بروز اختلال در عملکرد جنسي مي گردد.

بر اساس مطالعات ترکيب اسيدهاي چرب موجود در اسپرم يکي از عوامل مهم و موثر بر باروري به شمار مي رود. تحقيقات اخير نشان مي دهند که غلظت اسيدهاي چرب امگا-3 موجود در اسپرم مردان نابارور کمتر از ساير مردان است. همچنين در مردان بارور نسبت اسيدهاي چرب امگا- 3 به امگا- 6 بالاتر مي باشد. بنابراين اسيدهاي چرب امگا- 3 مي توانند در مردان ناباروري که دچار اختلال در تعداد، حركت و شكل اسپرم هستند، به درمان ناباروري کمک کنند.

امگا-3 نوعي اسيد چرب غير اشباع با چندين پيوند دوگانه است. اين اسيدهاي چرب در هر مرحله از زندگي ضروري اند و در تنظيم کليه عملکردهاي فيزيولوژيک بدن از جمله در سيستم قلبي – عروقي، توليد مثل، ايمني، عصبي، بينايي، پوست و اسکلت به کارمي روند. سه اسيد چرب معروف از خانواده امگا- 3 عبارتند از: آلفالينولنيک اسيد (ALA)، ايکوزاپنتانوئيک اسيد (EPA)و دوکوزاهگزانوئيک اسيد (DHA).

ماهي ها به ويژه ماهي هاي چرب و روغني، تخم کتان و گردو منابع غذايي امگا- 3 به شمار مي روند.

 

سلامت

 

اشتراک گذاری مطلب

به این مطلب امتیاز بدهید :

 

 

به اولی ها امتیاز بدهید :

 

X بستن تبليغات
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب برای سایت اولی ها محفوظ است - سئو توسط سایت استوری SiteStory.net
Facebook | Instagram | Pinterest | Google+ | Twitter