دانشگاه تمام استعدادهای افراد از جمله بی استعدادی آن ها را آشکار می کند.(آنتوان چخوف)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵
خانه » پزشکی سلامت » امکان شوک هنگام تزریق آمپول پنی سیلین
امکان شوک هنگام تزریق آمپول پنی سیلین

امکان شوک هنگام تزریق آمپول پنی سیلین

امکان شوک هنگام تزریق آمپول پنی سیلین دلیلی محکم برای اینکه حتما برای تزریق پنی سیلین به مراکز درمانی مراجعه کنید

پنی سیلین

به گزارش اولی ها داود شریف‌پور متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پنی‌سیلین از آنتی بیوتیک‌هایی است که در عین قدرتمند بودن باعث ایجاد واکنش حساسیت شدید به نام شوک آلرژیک در برخی افراد می‌شود.

وی افزود: به همین علت متخصصان تاکید می کنند که آمپول پنی سیلین حتما باید در یک مرکز درمانی تزریق شود و از تزریق آن در منزل باید به شدت خودداری شود.

وی تصریح کرد: حساسیت به پنی‌سیلین معمولا به صورت عوارض پوستی مانند اگزما، ضایعات جلدی و انواع حساسیت‌های پوستی بروز پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: از دیگر عوارض حساسیت به پنی سیلین، عوارض کبدی، انواع کم‌خونی حاد، تشنج، کاهش سیستم ایمنی نسبت به عفونت‌ها اختلال و نارسایی‌های انعقاد خون و در موارد حاد کاهش شدید بینایی و حتی مرگ را می‌توان نام برد.

این متخصص داخلی گفت: این عوارض در افرادی که سابقه‌ی آلرژی با مصرف داروهای دیگر را دارند بیشتر دیده می‌شود و در افراد مبتلا به عفونت‌ اچ‌آی‌وی (ایدز) HIV نیز شایع تر است.

به گفته این متخصص داخلی، علائم شوک حساسیتی به پنی سیلین معمولا به صورت خارش و سوزش پوست، بخصوص پوست صورت، انقباض دردناک سینه و سختی تنفس، سرگیجه، بیقراری و آشفتگی تهوع، دل درد ، اسهال، عطسه،‌ خارش و خشونت صدا بروز می‌کند.

وی در پایان به مردم توصیه اکید کرد: برای پیشگیری از این علائم حتما آمپول پنی سیلین را در یک مرکز درمانی ابتدا تست کنند سپس تزریق را انجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری مطلب

به این مطلب امتیاز بدهید :

 

 

به اولی ها امتیاز بدهید :

 

X بستن تبليغات
تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب برای سایت اولی ها محفوظ است - سئو توسط سایت استوری SiteStory.net
Facebook | Instagram | Pinterest | Google+ | Twitter